מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אב החטוף חושף - זו הסיבה שהחלטנו להקים פורום נפרד

צביקה מור שבנו איתן חטוף בעזה, שוחח עם מנכ"ל הארגונים חותם ותורת לחימה וסיפר על ההתמודדות עם החטיפה ועל הקמת פורום תקווה: "מטה המשפחות מובל לכיוונים של מאבק פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 18:36 כב בשבט התשפד

אב החטוף חושף - זו הסיבה שהחלטנו להקים פורום נפרד
איתן מור, הגיע לאבטח את מסיבת הטבע ונחטף לעזה על ידי חמאס, צילום: באדיבות המשפחה

איתן מור בן ה-23 נחטף לעזה ב-7 לאוקטובר. בשיחה שקיים אביו צביקה עם מנכ"ל הארגונים חותם ותורת לחימה הרב אביעד גדות במסגרת סדרת פודקאסטים לחיזוק רוח הלחימה שמוציא הארגון בימים אלו, סיפר על ההתמודדות עם החטיפה, על הקמת פורום תקווה והסביר כיצד לדעתו ניתן להביא לשחרור החטופים. "אנחנו חייבים פעם אחת לעצור את נשק החטיפות, אני אומר זאת כשבני חטוף בעזה".

צביקה מור: "אנחנו בטוחים שגם בעזה הוא מנהל את העניינים"

צביקה סיפר על אישיותו של איתן: "התכונה שהכי מאפיינת אותו היא החסד והנתינה. הוא בחור מאוד חזק ברוח ובגוף", אמר. "אנחנו בטוחים שגם בעזה הוא מנהל את העניינים ומחזק את שאר החטופים ולא נותן למצב שבו הוא נמצא לפגוע ברוחו ונפשו".

איתן מור, נחטף לעזה

איתן מור, נחטף לעזה, צילום: באדיבות המשפחה

צביקה מור: "מטה המשפחות מובל לכיוונים של מאבק פוליטי"

מור תיאר את השתלשלות הקמת מטה משפחות החטופים ושיתף כיצד הבין שהמטה מובל לכיוונים של מאבק פוליטי לטענתו: "לאחר עשרה ימים שבהם איתן הוגדר כנעדר, הוא הוכרז כחטוף. אז הצטרפנו לקבוצת הווטאסאפ של המטה של רונן צור. בקבוצה זו התברר לנו שהאירוע של החטיפה הוא מבוא לשאלות יסוד שהמשפחות דנו בהם כמו האם ארץ ישראל היא נחלת אבותינו או נדל"ן, האם המדינה היא נותנת שירותים או בעלת ערך, היחס בין הכלל לפרט ועוד".

"הסיסמה 'כולם תמורת כולם' רק מרחקיה אותנו מהאפשרות של שחרור החטופים"

עוד סיפר צביקה, כי בשלב מסוים הבינה המשפחה שהמסרים והאסטרטגיה אינם תואמים את התפיסות שלהם ושיש מספר משפחות שתפסו פיקוד כוחני על הקבוצה. "הנחת היסוד של מטה החטופים היא שהמדינה אינה עושה מספיק כדי להביא את החטופים וצריך תמיד להשאיר את הנושא בכותרות", אמר. "אנחנו סברנו שצריך לטפל בסוגית החטופים בחדרי חדרים על מנת לא להעלות את מחירם, שהסיסמה 'כולם תמורת כולם' רק מרחקיה אותנו מהאפשרות של שחרור החטופים".

מאבק שחרור החטופים

מאבק שחרור החטופים, צילום: Ayal Margolin,Flash90

הקמת פורום תקווה

מור סיפר כיצד החליט יחד עם משפחות נוספות להקים את פורום תקווה: "לא יכולנו להפקיר את הזירה למסרים האלו והחלטנו על הקמת פורום התקווה יחד עם משפחות ליבמן ואור. הפורום מונה היום עשרות משפחות", אמר, והוסיף: "אנחנו הגדרנו שני דגשים – אמון ותמיכה באמירת קבינט המלחמה שהדרך להביא את החטופים היא על ידי מיטוט צבאי של החמאס ושכל סוגיה החטופים תידון מתוך אחריות על כלל עם ישראל, כבודו וביטחונו ולא על ידי תחנונים לחמאס".