ראיון הרב שבנו חטוף בעזה: זו הסיבה שאני לא מצטרף לחסימת המשאיות

דניאל, בנו של הרב דורון פרץ, יושב ראש תנועת המזרחי העולמית, חטוף בעזה, ובשיחה עם "חדשות כיפה" מסביר האב: "מצד אחד אני אבא, וכאבא אתה תעשה כל דבר, תהפוך כל שולחן ותשלם כל מחיר בשביל הבן. אבל מצד שני אני גם בן לעם ישראל ומבין שהבן שלי הוא לא האזרח היחיד במדינה. אני סומך על מקבלי ההחלטות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/02/24 19:29 כב בשבט התשפד

הרב שבנו חטוף בעזה: זו הסיבה שאני לא מצטרף לחסימת המשאיות
הרב דורון פרץ, צילום: דוברות המזרחי העולמית

שמיני עצרת האחרון פגש את הרב דורון פרץ, יושב ראש תנועת המזרחי העולמית, דרך הבנים שלו: הבן דניאל שנלחם ונפל בשבי בניר עוז, והבן יונתן שהצטרף ללחימה ונפצע. מאז יונתן הספיק להחלים, להתחתן ולחזור לצבא, ובשיחה עם "חדשות כיפה", מספר הרב על המאבק שלו למען שחרור דניאל ומסביר את עמדתו המורכבת בנוגע לחסימת המשאיות של הסיוע ההומניטרי.

"כשאין סיוע הומניטרי בסיסי לחטופים שלנו זה דבר טבעי שאנשים רוצים למחות"

"יש מקום לדעות שונות, כל עוד הדברים נעשים בדרך ארץ ובטעם. אפשר להבין את המחאה נגד העוול שבו עובר סיוע הומניטרי כשיש 136 חטופים, ביניהם הבן שלנו. אנחנו אפילו לא יודעים האם התרופות הגיעו אליהם, וכאשר אין סיוע הומניטרי בסיסי לחטופים שלנו זה דבר טבעי שאנשים רוצים למחות", פותח הרב פרץ אך מיד מסתייג.

"יחד עם זאת, כשישבנו עם קבינט מלחמה ועם ראש הממשלה בתור משפחות החטופים, שאלנו למה אנחנו מעבירים את הסיוע הזה. הסבירו לנו שני דברים: זו דרישה של ארצות הברית, משני צדי המתרס, בוודאי של מקבלי ההחלטות. זה התנאי שלהם לסיוע. בנוסף, נתניהו הסכים לסיוע הומניטרי בסיסי במקום 1500 משאיות, 250 ביום. זה כבר שישית מהכמות. אף אחד לא אוכל שם טוב", אומר הרב. "אין לנו את כל מכלול השיקולים שיש למקבלי ההחלטות, וכשאומרים לנו את הדברים הללו אז אפשר גם להבין את הסיוע והמשאיות".

חסימת מעבר כרם שלום

חסימת מעבר כרם שלום | צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בתור אבא של חטוף אני קם בבוקר וחושב מה יכול לעשות היום בשביל הבן שלי

לדברי הרב, הזכות למחות במדינה דמוקרטית היא זכות בסיסית והוא חושב שטוב שמתבטאת "התחושה הטבעית של העם" במחאה, אך יחד עם זאת מדגיש את האחריות שרובצת על מקבלי ההחלטות.

ובכל זאת, האם הרב מצטרף למחאה הזו?

"לא חשבתי על זה בכלל. במצבי האישי בחרתי למקד את כל הכוח במה שאני חושב שיכול להביא לשחרור הבן שלי. בתור אבא של חטוף אני קם בבוקר וחושב מה יכול לעשות היום בשביל הבן שלי. אני לא חושב שזה בהכרח מקדם, או לפחות אני לא יודע אם זה מקדם או לא. כרגע מבחינתי כל דבר קשור לשאלה האם זה יכול לשחרר את הבן שלי".

הרב מהרהר עוד. "אני מנסה לראות גם וגם. מצד אחד אני אבא, וכאבא אתה תעשה כל דבר, תהפוך כל שולחן ותשלם כל מחיר בשביל הבן - וזה מה שאני עושה. אבל מצד שני אני גם בן לעם ישראל, ואני מבין שהבן שלי הוא לא האזרח היחיד במדינה ויש גם חיילים וסכנות עתידיות. אני סומך על מקבלי ההחלטות".

הרב דורון פרץ שבנו חטוף בעזה: "אני מקבל את הדעה של הממשלה וקבינט המלחמה"

לפי הרב אולי המחאה הזו רק פוגעת?

"בזה שאני אומר שאני מקבל את עמדתה של ממשלת ישראל בסיוע ההומניטרי, לא אומר שאני לא מבין את הצורך הטבעי של צדק ומחאה. יש מקום להביע תסכול על האי צדק. כמו שאמרתי, אני מקבל את הדעה של הממשלה ושל קבינט המלחמה שללא הסיוע הזה אנחנו מסכנים את הברית עם ארצות הברית".

ארכיון: הרגע בו החטופים עוברים לשטח ישראל (קרדיט: דובר צה"ל)