נתניהו למשפחות החטופים: המאמץ לשחרורם - בשעות אלה ממש

נתניהו למשפחות החטופים: "ככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר" | הירי לצפון נמשך - צה"ל תקף שורת מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 12:45 כא בשבט התשפד | עודכן בתאריך 31/01/24 19:11

נתניהו למשפחות החטופים: המאמץ לשחרורם - בשעות אלה ממש
בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו למשפחות חטופים: "ככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר"

17:15 | ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ד') עם נציגי משפחות החטופים, במשרד ראש הממשלה בירושלים, לצד הממונה על החטופים והנעדרים תת אלוף (במיל') גל הירש, ראש המל"ך צחי הנגבי, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.

בשיחה עם 26 נציגים מ-18 משפחות חטופים אמר נתניהו: "אנחנו עושים כל מאמץ. ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח".

נתניהו הוסיף: "מטבע הדברים ומשני הטעמים הללו אני מוגבל מלשתף אתכם. אני מבקש שתבינו שאנחנו באמת מחויבים במלוא מובן המילה, זה לא נאמר מן השפה אל החוץ. זה מאמץ אמיתי. לא פקטיבי ולא למען איזו נראות - אלא מתוך המחויבות שלנו להחזיר את כולם. המחשבה היא על כולם, המאמץ הוא על כולם. מוקדם מידי להגיד איך הוא יתקיים, אבל זה מאמץ שמתקיים בימים אלו, ברגעים אלה, בשעות אלה ממש".

צה"ל תקף שורת מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

16:00 | בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב יפתח, יערה וחניתה, אין נפגעים. צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון. כמו כן מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מתחם של חיזבאללה ובו מספר מבנים צבאיים במרחב הכפר רשף שבדרום לבנון.

ראש הממשלה בפתח הפגישה על המאמצים להבאת מתווה לשחרור חטופינו:

"אנחנו עושים כל מאמץ. ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח.

מטבע הדברים ומשני הטעמים הללו אני מוגבל מלשתף אתכם.

אני מבקש שתבינו שאנחנו באמת מחויבים במלוא מובן המילה, זה לא נאמר מן השפה אל החוץ.

זה מאמץ אמיתי. לא פקטיבי ולא למען איזו נראות - אלא מתוך המחויבות שלנו להחזיר את כולם. המחשבה היא על כולם, המאמץ הוא על כולם.

מוקדם מידי להגיד איך הוא יתקיים, אבל זה מאמץ שמתקיים בימים אלו, ברגעים אלה, בשעות אלה ממש".

מעבר ניצנה הפך לשטח צבאי סגור - 40 עצורים בעימותים עם שוטרים

בשבוע האחרון הגיעו מפגינים מכל רחבי הארץ, למעבר כרם שלום שממנו עוברות משאיות הציוד ההומניטרי לעזה, על מנת לחסום את המעבר. ההפגנה אכן הועילה בהתחלה, עד שצה"ל הכריז על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור.

אך המפגינים לא התייאשו, והגיעו במקום למעבר ניצנה שגם ממנו נכנסת אספקה לרצועה. בתגובה לכך עדכן דובר צה"ל היום (ד') כי מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור בציר 211 ומעבר ניצנה. במקביל לכך מאות בני אדם הגיעו למעבר כרם שלום על מנת לחסום את המשאיות, עד כה 40 מוחים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה בנתיבות בניהם קטינים וקטינות בגילאי 14-15. בין העצורים גם יהודה די, שאחיותיו רינה ומאיה ואימו לוסי ז"ל נרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו המסייע לעצורים מסר: "ישנם עשרות עצורים בזרם בלתי פוסק בניהם משפחות שכולות, הורים ללוחמים ואזרחים מכל קצוות הארץ. מדובר במחאה לגיטימית ביותר כנגד הסיוע בשעת מלחמה לארגון הטרור חמאס. עצוב לראות את המוחים אזוקים בתחנת המשטרה. אני מקווה שהתופעה הזו תופסק ויבוטל צו השטח צבאי סגור ויפסק עיכוב האזרחים".

הצו המלא

הצו המלא צילום: ללא

על פי הערכות: משאיות הדלק עוברות דרך מעבר ניצנה

כזכור, מעבר ניצנה אמנם קטן ממעבר כרם שלום אך גם ממנו עוברות משאיות האספקה ועל פי הערכות של חלק מהמפגינים, דרכו עוברות משאיות הדלק לרצועה. המשטרה פרשה לאורך הדרך לניצנה מחסומים וניסתה למנוע מהמוחים להגיע, אך אלה מצאו דרכים וחלקם אף הלך ברגל עד להגעה למחסום וחסימתו.

חסימת מעבר כרם שלום

חסימת מעבר כרם שלום, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בארגון צו 9 עדכנו היום כי ינסו לחסום מחדש את מעבר כרם שלום, וקוראים לכל הציבור להגיע: "אנחנו בצו 9 בשירות העם. זוהי שעת מבחן. קוראים לכל העם להגיע לכאן למעבר כרם שלום, למען החיילים והחטופים. אף סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור".