מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל נאלץ למלא שורות: כל הפרטים על הקדמת הגיוס למכינות ולישיבות

על רקע המלחמה, נאלצים בצה"ל להקדים את תאריך הגיוס של תלמידי המכינות וישיבות ההסדר ולמתנדבי שנת שירות, למרץ הקרוב. כ-1,300 נערים יגויסו, אך משרד הביטחון מבטיח: "לא יוקדם הגיוס לצעירים שפונו מבתיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 18:25 כ בשבט התשפד

צה"ל נאלץ למלא שורות: כל הפרטים על הקדמת הגיוס למכינות ולישיבות
לשכת גיוס, צילום: haim Goldberg/Flash90

משרד הביטחון מקדים גיוס: בעקבות המלחמה יוקדם גיוס למעל לאלף חניכי מכינות קדם צבאיות, גופי שנת שירות ותלמידי ישיבות למרץ 2024. "מטרת המתווה לחזק את היחידות הלוחמות לאור צרכי הלחימה. הקף ההקדמות יחולק באופן מאוזן בין הגופים השונים, בהתאם לגודלם ובמטרה לצמצם את הפגיעה בגופים ובמועמדים לשירות ביטחון" נמסר.

הקדמת הגיוס: 850 נערים מהמכינות ושנת שירות ו-450 מישיבות ההסדר

כאמור ברקע המלחמה, היקף הנפגעים והצורך למלא את השורות ולהרחיב מסגרות לוחמות, עלה בצה"ל צורך מבצעי להגדלת מחזור הגיוס הקרוב. על פי המתווה, צה"ל יקדים את שירותם של כ-1300 צעירים ויעשה זאת באופן מאוזן בין המסלולים השונים, בהתחשב בין היתר במהותם, באופיים ובאורכם.

גיוס בבסיס תל השומר, ארכיון

גיוס בבסיס תל השומר, ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הקדמת הגיוס מתוכננת להתבצע באופן הבא: כ-850 חניכים מהמכינות הקדם צבאיות וממסלולי שנת השירות ועוד כ-450 מקרב תלמידי הישיבות, זאת באופן יחסי לגודלם של המסלולים השונים, ובדגש על מי שהיו עתידים להתגייס בשנת 2024. עוד הוחלט כי ככלל לא יוקדם הגיוס לצעירים שפונו מבתיהם עקב המלחמה.