מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשורה למילואימניקים: הקלה משמעותית במבחני ההסמכה

משרתי מילואים וצריכים לגשת לבחינות ההסמכה לראיית חשבון? המועצה אישרה שורה של הקלות במבחן לנוכח המצב: תוספת זמן אישור לגשת למבחן ללא תואר אקדמי ומועד מיוחד

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/01/24 16:24 כ בשבט התשפד

בשורה למילואימניקים: הקלה משמעותית במבחני ההסמכה
תלמידים במבחן, צילום: milatas,Shutterstock

מועצת רואי החשבון דנה בשורה של הקלות שיינתנו בבחינות ההסמכה למקצוע למי ששירתו במילואים פרק זמן ממושך, זאת בגלל ההבנה ש: "לגיוס המילואים הנוכחי השפעה חריגה ויוצאת דופן על הנבחנים שנמצאים בהליך ההסמכה לקראת רישיון רואה חשבון" ההשפעה נוסעת מהיקף ימי המילואים עד כה- למעלה מ100- ימים ברצף, ובשל העובדה שרבים עתידים לשוב ולשרת פרק זמן ממושך בהמשך השנה.

המועצה הצליחה למצוא שורה של הקלות שהיא יכולה לתת למי ששירת במילואים מבלי לפגוע בדרישות הליבה של מסלול בחינות ההסמכה. ההקלות תקפות לחיילי מילואים ששירתו בשירות חירום במלחמת 'חרבות ברזל' במשך 90 יום לפחות או לחילופין שירתו 45 ימים מתוכם שבוע לפחות בחודשיים שקדמו לבחינה הרלוונטית, החל מיום ,7.10.23 בכפוף להמצאת אישור שירות מתאים.

לוחמי המילואים בצפון

לוחמי המילואים בצפון, צילום: דובר צה"ל

ההקלות שאישרה המועצה הם:

א.תוספת זמן של 30 דקות, לכל חלק, בכל אחת מהבחינות בנושאים: חשבונאות פיננסית א', חשבונאות פיננסית מתקדמת, ביקורת.

ב. אפשרות לגשת לבחינה במועד הבחינות המיוחד(מאי-יוני 2024) גם למי שניגש לבחינה במועד סתיו 2023 שנדחה לחודשים פברואר-מרץ 2024.

ג. פתיחת אופציה לגשת על תנאי, לבחינות המועצה בשלב סופיות חלק ב' לפני שעמדו בהצלחה בבחינה בנושא חשבונאות פיננסית א'; או לפני שהשלימו חובותיהם לתואר האקדמי בחשבונאות, זה בתנאי שסיימו ללמוד את כל הקורסים במסגרת התואר במוסד האקדמי ובשל מצב החירום ודחיית הבחינות הסופיות במוסדות האקדמיים, לא הצליחו לסיים את התואר בחשבונאות.