המסמך שנתפס ברצועה חושף: התכנונים של חמאס להמשך

מסמך המפרט את הנחיות חמאס אותר ברצועה: המשך הלוחמה הפסיכולוגית דרך פרסום תמונות וסרטוני חטופים, הכחשת הנרטיב לפיו הפעולה הקרקעית עוזרת לחטופים והתמקדות בשסעים החברתיים בישראל | וגם: התייחסות לנתניהו וגלנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 22:30 יט בשבט התשפד

המסמך שנתפס ברצועה חושף: התכנונים של חמאס להמשך
יחיא סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

לוחמי צה"ל איתרו מסמך שמפרט את מה שנראה כמו הנחיות של חמאס ללוחמה הפסיכולוגית נגד הישראלים, כך פרסם הערב (ב') עמית סגל בערוץ 12. במסמך מפורטות הנחיות להתייחסות לסוגיית החטופים וגם דרכי פעולה נגד גלנט ונתניהו.

החטופים בראש, נתניהו וגלנט בהמשך

המסמך מתייחס לאחד ההישגים הגדולים של חמאס בטבח, סוגיית החטופים. המסמך מורה על המשך הפצה של תמונות וסרטוני חטופים בעקבות הלחץ הפסיכולוגי שהם יוצרים. בנוסף, נכתב כי יש לפגוע בנרטיב לפיו הפעולה הקרקעית משרתת את החזרת החטופים.

המאבק למען החטופים, האחים יזכו למענק

המאבק למען החטופים | צילום: Miriam Alster,Flash90

לפי הדיווח, המסמך אותר במקום אסטרטגי חשוב ברצועה באזור שבו ביקר סינוואר, ונראה כי גורם בכיר כתב אותו. עוד מתייחס המסמך להנהגה הישראלית, ונכתב בו כי יש להמשיך בקו שנתניהו נושא באחריות לטבח הנורא. גם שר הביטחון גלנט קיבל התייחסות ונכתב לגביו כי יש לעשות הכול כדי להגביר את הלחץ הפסיכולוגי עליו. בנוסף, מסמן המסמך את השסע החברתי בציבור הישראלי כנושא להתמקד בו.

עסקה בדרך?

נזכיר כי ב-NBC האמריקאי דווח כי ישראל הסכימה לעסקת חטופים שהוצעה בפסגה בפריז, וטיוטת ההצעה תוגש היום לחמאס. בתוך כך, פרטי העסקה המסתמנת כוללים 45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים בשלב הראשון. 100-250 מחבלים לכל חטוף, לרבות רוצחים כבדים - קרי 4,000-5,000 משוחררים סך הכל לצד סיוע הומניטרי משמעותי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל.