מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו שיטת הלחימה החדשה בעזה: "פעולה משולבת מעל הקרקע ובתת הקרקע"

דובר צה"ל מסביר על הפעילות בחאן יונס וחושף את דרכי הלחימה החדשות שנכנסות לשימוש גם בפעם הראשונה: "הכוחות נלחמים כתף אל כתף בפעולה משולבת מעל הקרקע ובתת הקרקע במקביל, זוהי שיטת לחימה חדשה עם טכנולוגיה מתקדמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 21:24 יט בשבט התשפד

שיטת הלחימה החדשה בעזה: "פעולה משולבת מעל הקרקע ובתת הקרקע"
כוחותינו ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, נשא הערב (ב') הצהרה וסיפק בה אמירה מעניינת אודות שיטת לחימה חדשה שנכנסה בימים האחרונים בחאן יונס. "בשבועות האחרונים מיקדנו את הלחימה במרחב ח'אן יונס המשמשת כבירת חמאס בדרום הרצועה", פתח הגרי.

הגרי: "פעולה משולבת מעל הקרקע ובתת הקרקע במקביל"

הגרי פירט ואמר כי הכוחות נלחמים "בפעולה משולבת מעל הקרקע ובתת הקרקע במקביל. זוהי שיטת לחימה חדשה הכוללת טכנולוגיה מתקדמת בעלת מרכיבים ייחודיים, חלקם בשימוש בפעם הראשונה". מי שנלחם בשטח היא אוגדה 98, עם חטיבות חי"ר, קומנדו, שיריון, הנדסה, יחידות מיוחדות ושב"כ.

צפו בפעילות לוחמי אוגדה 98 בחאן יונס:

לדבריו, "זהו מרחב צפוף, רווי אוכלוסייה, הכולל כפרים, שטחים חקלאיים ושכונות רבות. תחת חטיבת ח'אן יונס פעלו ארבעה גדודי חמאס. בשבועות האחרונים כוחותינו פועלים באופן ממוקד ומפרקים את המסגרות הצבאיות של גדודי חמאס. פירקנו כבר שני גדודים במזרח ח'אן יונס ואנחנו כעת פועלים במערב".

מאו"ג 98: "אנחנו נלחמים בתמרון סימולטני"

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, סיפק גם הוא הצצה לפעילות: "אנחנו נלחמים בתמרון סימולטני - לחימה בעל ובתת קרקע במקביל, בייחודיות ובמקצועיות, בשיתוף פעולה של כוחות מיוחדים, קומנדו וצוותי הקרב האוגדתיים. מחבלי חמאס במנוסה, אנחנו פוגעים בהם ופוגעים בתשתיות שלהם בעל קרקע ובתת קרקע".

תא"ל דן גולדפוס בחאן יונס

תא"ל גולדפוס בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל