מוביל הפגנות הימין נגד כנס החזרה לעזה: "נלחמים בחזית חיילים מכל הקשת"

נמשכת הביקורת על כנס ההתיישבות של מפלגות הימין והחגיגות תוך כדי המלחמה. מי שהוביל את הפגנות הימין בשנה החולפת כתב כי "מלחמה צריכה אחדות וכרגע נלחמים בחזית חיילים מכל הקשת הפוליטית". שני שרים בקואליציה תקפו את קיום הכנס

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 09:40 יט בשבט התשפד

מוביל הפגנות הימין נגד כנס החזרה לעזה: "נלחמים בחזית חיילים מכל הקשת"
השר קרעי בכנס, צילום: נחלה תנועה להתיישבות

כנס ההתיישבות בעזה בו לקחו אתמול (א') אנשי מפלגות הימין עורר סערה וביקורות מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית. הביקורת שבתחילה הגיעה משורות האופוזיציה מגיעה עתה גם משורות הקואליציה ואף ממי שארגן את הפגנות הימין בשנה החולפת, איש התקשורת ברלה קרומבי.

בפוסט בטוויטר כתב קרומבי: "מותר להיות איש ימין ולחשוב שבזמן מלחמה לא צריכים לעשות כנסים על סוגיות שעדיין נמצאות במחלוקת פוליטית. מלחמה צריכה אחדות וכרגע נלחמים בחזית חיילים מכל הקשת הפוליטית, הדעה הזו צריכה להאמר דווקא מימין". יחד עם זאת הוסיף: "זה כמובן לא מצדיק את הטירוף של מספר אנשים כאן שהכנס הזה הוציא מהם תגובת אמוק".

ברלה קרומבי

ברלה קרומבי, נגד הכנס. צילום: דוד מנדלסון

ביקורת בקואליציה נגד הכנס

בכנס לקחו חלק גם שרים וחברי כנסת בליכוד, אלא שיש במפלגה צדדים שמתחו ביקורת על הכנס. השר קיש אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "אני חושב שזאת הייתה טעות לקיים אותו. לא נכון להיכנס לשיח הזה עכשיו, זה לא הזמן לזה, חייבים להישאר בשיח מאחד בשביל החיילים שלנו"

גם השר גדי אייזנקוט הגיב גם הוא לכנס ואמר הבוקר: "בעת שחיילי צה"ל נלחמים כתף אל כתף במלחמה שאין צודקת ממנה ובעוד שאנחנו בוחרים לחפש את המאחד, גם תוך הנחת מחלוקות עקרוניות בצד למען המטרות המשותפות- השבת החטופים והבסת חמאס, אחרים מוצאים להם זמן לאירוע שמפלג את החברה הישראלית".

שרים וחברי כנסת במהלך הכנס

שרים וחברי כנסת במהלך הכנס, צילום: תנועת נחלה

חשבתי שזה לא מתאים בזמן מלחמה אבל אז ראינו את השמאל

מנגד ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לגלי צה"ל מדוע השתתף בכנס: "בתחילה חשבתי שזה לא מתאים בזמן מלחמה, אבל אחרי לחימה ממושכת, ראינו שהשמאל מנסה להחזיר את השליטה הפלסטינית בעזה ביום שאחרי, אז הבנו שאנחנו חייבים לעסוק בצורה ברורה ביום שאחרי, ולהבהיר כי רק במקום שתהיה התיישבות יהיה ביטחון".