מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח חטיפה, טבח וחלוקת תחמושת: ההאשמות החמורות נגד עובדי אונר"א

בעקבות פתיחת החקירה באו"ם נגד אונר"א, דווח בניו-יורק טימס כי ישראל סיפקה תיק ראיות ובו עדויות למעשי הטרור האכזריים שבצעו 12 מאנשי הארגון

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 07:36 יט בשבט התשפד

חטיפה, טבח וחלוקת תחמושת: ההאשמות החמורות נגד עובדי אונר"א
פלשתינים עם דגל אונר"א, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות ההודעה כי האו"ם יפצח בחקירה נגד עובדי אונר"א בחשד כי סייעו לחמאס ב-7 באוקטובר, ופיטוריהם של 12 עובדים משורות אונר"א, מדינות רבות החליטו בימים האחרונים להקפיא את הכספים והסיוע שתרמו עד כה לארגון. בתוך כך, ניו יורק טיימס דווח הבוקר (ב') כי ישראל סיפקה לאו"ם חומרים וראיות לחקירה נגד אונר"א.

עובד השתתף בטבח בבארי, אחר חטף אישה

בין השאר, כחלק מהריאיות פורסם כי אחד מעובדי אונר"א מואשם בחטיפתה של אישה ישראל, עובד נוסף מואשם בהשתתפות בטבח בקיבוץ בארי, ואחר מואשם בחלוקת תחמושת למחבלים. עוד האשמה מופנית כלפי מורה מחאן יונס, שישראל טוענת שיחד עם בנו חטף אישה מישראל. חומרי החקירה המפורטים שהועברו כוללים גם את פרטיהים האישיים של כל אחד מהחשודים, וכן חומרי מעקב על מיקומם ב-7.10, כשחלקם היו בתוככי ישראל, וכן תיעוד של מעקב טלפוני עם עודיות מפלילות על מעורבותם.

כאמור, לפני מספר ימים ראש אונר"א עצמו הודיע על פיטוריהם של מספר עובדים בארגון. פיליפ לזריני אמר כי התרת חוזיהם של עובדי אונר"א הייתה אחרי שישראל סיפקה מידע על מעורבותם במתקפת הטרור. לזריני טען כי הדין ימוצה עם "כל עובד אונר"א שהיה מעורב במעשה טרור", בכלל זה באמצעות הליכים פליליים. בהמשך דיווחה ארה"ב כי מדובר ב-12 עובדים.