העיתונאי הבכיר נגד התקשורת הישראלית: אפילו לא בודקים

בעקבות הדיווחים בתקשורת הישראלית שהתבססו על דיווח של רשת NBC לפיהן ממשל ביידן בוחן להאט את קצב אספקת הנשק, דיווח שהתברר כלא נכון, העיתונאי ברק רביד בביקורת על העיתונות בישראל: "אולי יפסיקו להוציא פוש על כל דיווח בתקשורת הבינלאומית?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 22:15 יח בשבט התשפד

העיתונאי הבכיר נגד התקשורת הישראלית: אפילו לא בודקים
ברד רביד, ביקורת על התקשורת הישראלית, צילום: CC BY-SA 2.0, Heinrich-Böll-Stiftung from Berlin, Deutschland

"אחרי יותר מ-100 יום של מלחמה אולי הגיע הזמן שכלי התקשורת בישראל יפסיקו להוציא פוש על כל דיווח בתקשורת הבינלאומית בלי אפילו לבדוק אותו קודם?" כך כותב הערב (א') בחשבון הטוויטר שלו העיתונאי ברק רביד.

הבדיקה של רביד מול הגורמים בממשל ביידן

רביד כתב את הדברים לאחר שבתקשורת הישראלית התבססו על דיווח ברשת NBC האמריקאית לפיו ממשל ביידן שוקל להאט את קצב הספקת הנשק לישראל. רביד עצמו בדק את הנושא וכתב: "שלושה בכירים בממשל האמריקני שמעורבים בנושא אמרו לי שלא היתה כל הנחיה של הבית הלבן לבחון או להאט אספקת נשק לישראל. שניים מהבכירים האמריקנים אמרו לי שבהחלט יש גורמים בתוך הממשל שהיו רוצים שכך הבית הלבן ינהג, אבל כרגע לפחות זה אינו המצב".

בהמשך הוסיף רביד כי דובר מטעם הבית הלבן מסר שהנשיא ביידן סבור שהגישה בה הוא נקט מתחילת המלחמה בעזה היתה היעילה ביותר. לישראל יש זכות להגן על עצמה מפני חמאס תוך הקפדה על החוק הבינלאומי והגנה על חיי אזרחים. נמשיך לתמוך בישראל במלחמתה בחמאס. אין ולא היה כל שינוי במדיניות שלנו