צה"ל הודיע: בעקבות המחאה - מעבר כרם שלום הוכרז כשטח צבאי סגור

בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום | אנשי תנועת צו 9 ומשפחות החטופים התעמתו הבוקר עם כוחות הביטחון בניסיון למנוע את מעבר המשאיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 14:21 יח בשבט התשפד

צה"ל הודיע: בעקבות המחאה - מעבר כרם שלום הוכרז כשטח צבאי סגור
אזרחים חוסמים את המעבר בכרם שלום ביום החמישי ברציפות , צילום: צו 9

דובר צה"ל הודיע הבוקר (א') כי בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום. משמעות הצו היא כי הכניסה לשטח הצבאי הסגור אסורה לכל אדם, והיא מותרת רק במקרים הבאים: תושבי קבע ביישובים הסמוכים (שדי אברהם, דקל, יתד, אבשלום ויובל, על פי הצגת תעודת זהות), חקלאים, ועובדים במפעלים חיוניים. הצו לא חל על חיילים או שוטרים, והוא בתוקף עד 03.02.2024, כ"ד בשבט התשפ"ד.

מוקדם יותר בני משפחות החטופים ואנשי תנועת צו 9 הגיעו למעבר כרם שלום במטרה לחסום את שיירות הסיוע ההומניטרי לעזה. זהו יום חמישי ברציפות שהמשפחות מוחות על העברת הסיוע הומניטרי לרצועה כוחות גדולים שהגיעו למקום מנעו את הגעת המוחים והתעמתו איתם בניסיון למנוע את חסימת השיירות.

צו 9 בתגובה: "מצער מאוד שהתקבלה החלטה להשתמש בכלי שאמור להגן על אזרחי ישראל לטובת הגנה על שיירות הסיוע והאספקה לחמאס. נמשיך לפעול בנחישות כי אף סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

שטח צבאי סגור במעבר כרם שלום

שטח צבאי סגור במעבר כרם שלום צילום: ללא

בן משפחות החטופים נאבק עם כוחות הביטחון בניסיון למנוע את כניסת המשאיות לעזה

כזכור, אתמול הודיע ראש הממשלה כי הנחה את הרמטכ"ל לטפל בחסימת השיירות ההומניטריות. "אני מבין את רוח המשפחות אבל זו לא המדיניות שלנו" הצהיר ראש הממשלה. "אנחנו הנחינו את הרמטכ"ל לטפל בדבר הזה כי יש לנו צורך מלחמתי להבטיח את האספקה המינימלית הזו" הוסיף.