מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פרסום ראשון אחרי שהתנגד במשך שנים לגיוס נשים הרב אבינר פותח מכינה קדם צבאית לבנות

מכינה קדם צבאית חדשה בנשיאות הרב שלמה אבינר תפתח שנה הבאה בגולן, מהלך מפתיע מצד הרב שידוע בהתבטאויות קשות מאוד על גיוס נשים לצה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 12:48 יח בשבט התשפד | עודכן בתאריך 28/01/24 13:02

אחרי שהתנגד במשך שנים לגיוס נשים הרב אבינר פותח מכינה קדם צבאית לבנות
נשים לוחמות, למצולמות אין קשר לנאמר, צילום: shutterstock

הרב אבינר הוא ראש ישיבת עטרת כהנים ואחד מהרבנים הבולטים ביותר בציונות הדתית. בעשרות השנים האחרונות התבטא עשרות פעמים נגד גיוס של נשים לצה"ל. כעת נראה שהרב נכנע למספר ההולך וגדל של בנות בצבא ובמקום להילחם בתופעה, הוא מצטרף אליה ומקים מכינה קדם צבאית לבנות: "בא אורך".

במודעה שמפרסמת את המכינה החדשה נכתב: "רגע לפני היציאה למירוץ החיים, בואי להיבנות בתורת חיים, לקבל כלים, והכנה מדויקת לעולם וכמובן לשירותה הלאומי והצבאי". הרב אבינר מדגיש כי הוא עדיין לא תומך בגיוס נשים לצה"ל, אך חושב שיש לספק הכנה ראויה למי שבכל זאת בוחרת להתגייס.

מכינת בא אורך

מכינת בא אורך צילום: ללא

נזכיר כי בנובמבר 2015 כתב בתשובה לגולש ששאל מדוע יותרו יותר בנות בוחרות להתגייס כי: "מאותה סיבה שיש יותר ויותר בנות וגם בנים שלא מקפידות על הלכות צניעות...זו לא בעיה נקודתית, אלא בעיה כוללנית, הקשורה להבנת מטרתו של האדם בעולמו".

"כל רבני ישראל אוסרים את הדבר מלבד יוצאי דופן"

לפני כעשור מסר הרב אבינר ל"חדשות כיפה" את דעתו החריפה על גיוס נשים לצה"ל, בתגובה לאמירות המעודדות גיוס של הרב בני לאו: "ודאי שהדבר אסור בפסק מפורט של הרבנות הראשית לישראל שחזר על עצמו כמה פעמים, ואפשר למצוא אותו בשלושת הכרכים של הרבנות הראשית שכוללים את כל פסיקותיה". לטענתו, "שאלה כסוג זה הנוגעת בכל עם ישראל, רב אחד פרטי, גם אם הוא חשוב, אין לו סמכות לפסוק נגד הרבנות הראשית". עוד הוא מציין כי "כל רבני ישראל אוסרים את הדבר מלבד יוצאי דופן, וכן כל גדולי הדור אוסרים את הדבר".