מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מעורר קושי רגשי": תלמידי תיכון לא ייבחנו בבגרות בהיסטוריה על השואה

בעקבות הסמיכות לאירועי השבעה אוקטובר, החליטו במשרד החינוך השנה להפוך את הפרק על השואה לרשות ולא חובה, מה שיאפשר לתלמידים לעבור את הבגרות בהיסטוריה בלי למוד על השואה כלל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 12:00 יח בשבט התשפד

"מעורר קושי רגשי": תלמידי תיכון לא ייבחנו בבגרות בהיסטוריה על השואה
תלמידים במבחן, צילום: milatas,Shutterstock

היום (א') נחשף כי במסגרת לימודי ההיסטוריה השנה, תלמידים לא ייבחנו על פרק השואה. משרד החינוך החליט שלא לחייב תלמידי תיכונים להיבחן בפרק השואה במסגרת לימוד ההיסטוריה השנה. הסיבה: משרד החינוך טוען כי העיסוק הרב בנושא השואה בסמיכות לאירועי השבעה באוקטובר מעלה קושי רב אצל תלמידים.

הפרק לא ירד מהחומר, אלא יהפוך לנושא רשות, מה שיאפשר לתלמידים לבחור האם להיבחן על הפרק הזה או לבחור בפרקים אחרונים, מה שבעצם אומר שתלמיד יכול לקבל תעודת בגרות מלאה בלי שלמד או נבחן כלל על נושא השואה.

"העיסוק בשואה מעורר קושי רגשי ונפשי עצום בקרב התלמידים"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בעקבות הטבח האכזרי ב-7 באוקטובר, התקבלו פניות רבות מאנשי מקצוע ומהורים על כך שהעיסוק בשואה מעורר קושי רגשי ונפשי עצום בקרב התלמידים כך שהוחלט באופן זמני לא לחייב את התלמידים להיבחן בפרק השואה במסגרת בחינת הבגרות. הנחיה זו תקפה לשנת תשפ"ד בלבד, לאור הסמיכות לאירועי ה-7 באוקטובר. חשוב להדגיש כי הפרק של השואה נשאר בבחינה אבל הוא לא חובה ונתון לשיקול הדעת של המורה בהתאם למצבם הרגשי של התלמידים".