מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חסימת השיירות ההומניטריות: עימותים עם משפחות חטופים במעבר כרם שלום

פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים מתעמתים עם כוחות הביטחון בניסיון למנוע את כניסת השיירות ההומניטריות לרצועת עזה: "מחסומים רבים וכוחות גדולים פועלים למנוע את ההגעה החיונית שלנו למקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 09:56 יח בשבט התשפד

חסימת השיירות ההומניטריות: עימותים עם משפחות חטופים במעבר כרם שלום
המחאה נגד הסיוע ההומניטרי לעזה, צילום: Flash90,Flash90

בני משפחות החטופים ואנשי תנועת צו 9 הגיעו גם היום (א') למעבר כרם שלום במטרה לחסום את שיירות הסיוע ההומניטרי לעזה. זהו יום חמישי ברציפות שהמשפחות מוחות על העברת הסיוע הומניטרי לעזה. כוחות גדולים שהגיעו למקום מונעים את הגעת המוחים ומתעמתים איתם בניסיון למנוע את חסימת השיירות.

בן משפחות החטופים נאבק עם כוחות הביטחון בניסיון למנוע את כניסת המשאיות לעזה

כזכור, אתמול הודיע ראש הממשלה כי הנחה את הרמטכ"ל לטפל בחסימת השיירות ההומניטריות. "אני מבין את רוח המשפחות אבל זו לא המדיניות שלנו" הצהיר ראש הממשלה. "אנחנו הנחינו את הרמטכ"ל לטפל בדבר הזה כי יש לנו צורך מלחמתי להבטיח את האספקה המינימלית הזו" הוסיף.

"נתניהו צריך לגדל אומץ ולעמוד מול האמריקאים"

במהלך החסימה שהתקיימה בשבוע שעבר, דני אלגרט שאחיו חטוף בעזה אמר כשהוא חוסם את השער: "אנחנו פה היום להראות לראש הממשלה שהוא יכול לעצור את המשאיות כמו שאנחנו עוצרים את המשאיות עכשיו. אף משאית לא תיכנס לרצועת עזה, באנו לפה להראות לראש הממשלה שהוא צריך לגדל אומץ ולעמוד מול האמריקאים כמו שגולדה אמרה להם ביום כיפור 'אף טיפת מים עד שאני לא רואה את השבויים שלנו חוזרים הבייתה'".

ההיתר ההלכתי לחסום את שיירות הסיוע: "גם אם צריך לנסוע בשבת"

נזכיר כי בסרטון מיוחד שפורסם בסוף השבוע הרב דב ליאור נשאל האם מותר לנסוע בשבת כדי לחסום את משאיות הסיוע ההומניטרי והשיב: "ודאי שיהיה מותר לכל מי שיכול למנוע את זה ולשבש את זה כדי שהרשעים האלה לא יקבלו תחזוקה ואספקה". הרב נשאל האם מותר לבצע את פעולות אלו גם במחיר נסיעה בשבת והשיב בחיוב: "גם אם צריך לנסוע בשבת או כל דבר אחר. כמובן שאם אפשר לעשות קודם - עדיף להיערך קודם לשבת".