מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו לוול סטריט ג'ורנל: "המלחמה מתקדמת יותר טוב ממה שרבים ציפו"

אזעקת צבע אדום הופעלה בקרית שמונה | נתניהו בראיון לוול סטריט גו'רנל: מוסול קטנה מעזה ולקח לארה"ב ולבנות בריתה תשעה חודשים להביס אותה | הניו יורק טיימס: ישראל וחמאס קרובים להסכם הפסקת אש

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 07:18 יח בשבט התשפד | עודכן בתאריך 28/01/24 14:15

נתניהו לוול סטריט ג'ורנל: "המלחמה מתקדמת יותר טוב ממה שרבים ציפו"
נתניהו, צילום: Tomer Appelbaum/POOL

ראש הממשלה נתניהו התראיין לוול סטריט גו'רנל בסוף השבוע והתייחס למטרות המלחמה והתקדמות ישראל בהשגת המטרות. נתניהו טען במהלך הריאיון כי המלחמה "מתקדמת יותר טוב ממה שרבים ציפו" וציין כי "לקח לארה"ב ולבנות בריתה תשעה חודשים להביס כוחות רדיקליים במוסול שבעיראק". נתניהו הדגיש את ההישג הישראלי ביחס לארה"ב במוסול וציין כי "מוסול קטנה מעזה ולא הייתה לה תשתית תת-קרקעית של טרור מסיבי".

אזעקה בקריית שמונה - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה

14:00 | אזעקת צבע אדום נשמע בקריית שמונה. עד כה לא דווח על נפגעים או נזק. מוקדם יותר, מטוסי קרב תקפו שני אתרים צבאיים של חיזבאללה במרחב הכפרים זבקין וחולא. בנוסף, צה"ל ביצע הבוקר ירי ארטילרי להסרת איום לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.

דיווח: ישראל וחמאס קרובים להפסקת אש

הניו יורק טיימס חשף במהלך הלילה (שבת) כי במסגרת המשא ומתן בין ישראל לחמאס שמובילה ארה"ב הצדדים מתקרבים להסכם הפסקת אש שיכלול הפוגה שתימשך חודשיים ושחרור של למעלה ממאה חטופים. לפי הדיווח, בארה"ב מעריכים כי הסכם הפסקת האש צפוי להיחתם כבר בשבועיים הקרובים.

בחודש הראשון להפוגה ישוחררו נשים קשישים ופצועים

קווי היסוד של טיוטת ההסכם המתגבש נכתבו על ידי המתווכים והם כוללים הצעות של חמאס וישראל מעשרת הימים האחרונים. לפי קווי היסוד שגובשו, בשלב הראשון של ההסכם תיפסק הלחימה למשך כחודש ובחמאס ישחררו נשים, קשישים וחטופים שנפצעו. במהלך אותה תקופה, שני הצדדים ידונו על השלב השני של ההסכם שיעסוק בשחרור חיילים וגברים שאינם קשישים.

שיירת החטופים בתוך ישראל אמש

שיירת חטופים בתוך ישראל אמש, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

ראשי ה-CIA, המודיעין המצרי, ממשלת קטאר, המוסד והשב"כ ייפגשו בפריז

עם זאת, בין הצדדים ישנם חילוקי דעות רבים שטרם נפתרו, בין היתר סביב כמות המחבלים שישוחררו בתמורה לכל חטוף. המתווכים ינסו לגשר על חילוקי הדעות בפסגת ראשי המודיעין שתתקיים השבוע בפריז. בפסגה ישתתפו ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, האלוף במילואים ניצן אלון, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.

ביידן שוחח עם מנהיגי מצרים וקטאר

במסגרת המאמצים לגיבוש משא ומתן, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם מנהיגי מצרים וקטאר ביום שישי האחרון בניסיון לגשר על הפערים שנותרו. אם השיחות יתקדמו כמצופה ברט מקגורק, שליחו של ביידן למזרח התיכון ששוהה כעת בוושינגטון ישוב לאזור כדי לסגור את ההסכם הסופי. גורמים בארה"ב העריכו בפני הניו יורק טיימס כי גם לאחר סיום ההפוגה שתימשך חודשיים ישראל לא תשוב להילחם בחמאס באותו אופן שקדם להפוגה.

ג

ג'ו ביידן, צילום: אבי אוחיון\לע"מ