מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גורמים בכירים בפנטגון לוחצים לתקוף את החות'ים בתימן - ביידן מסתייג

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי גורמים בכירים בפנטגון לוחצים על ממשל ביידן לתקוף את החות'ים בתימן. קיימות תוכניות מפורטות לתקיפה של מחסני טילים ומזל"טים בתימן, וכן מתקנים עם סירות מהירות שמשמשות את החות'ים לתקוף ספינות בים האדום - ביידן מסתייג

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 08:48 כ בטבת התשפד

גורמים בכירים בפנטגון לוחצים לתקוף את החות'ים בתימן - ביידן מסתייג
הפצצות בתימן ארכיון, צילום: anasalhajj / Shutterstock.com

גורמים בכירים בפנטגון לוחצים על ממשל ביידן לתקוף את החות'ים בתימן, כך דווח היום (ב') ב"ניו יורק טיימס". בדיווח נכתב כי ישנן תוכניות מפורטות לתקיפה של מחסני טילים ומזל"טים בתימן, כמו גם מתקנים שבהם נמצאות סירות מהירות שמשמשות את החות'ים לתקוף ספינות בים האדום.

ארכיון

ארכיון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ביידן מסתייג ממתקפה - בכירים בצבא לשעבר מעודדים אותה

הדחיפות הגדולה לתקיפה היא בים האדום, שם פתחו החות'ים עשרות התקפות טילים ומזל"טים נגד ספינות מסחריות בתגובה למלחמה של ישראל בחמאס. נשיא ארה"ב ביידן מסתייג ממתקפה, ולא רוצה להסלים את המתיחות עוד יותר, כאשר אחד השיקולים לכך הוא שסעודיה אינה רוצה להלחם עוד בתימן, ואילו מלחמה עם החות'ים עלולה לפגוע בכך.

עם זאת, מספר בכירים לשעבר בצבא האמריקאי טוענים כי תקיפת החות'ים היא צעד שיקים מחדש את ההרתעה האמריקנית, זאת בדומה למקרה שהיה בשנת 2016, בו ארה"ב פגעה בשלושה אתרי טילים חות'ים עם טילים - לאחר שהחות'ים ירו על חיל הים וכלי שיט מסחריים, והתקפות החות'ים נעצרו.

הנשיא ביידן

הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

תקרית חריגה בים האדום

כזכור, אמש (א') לאחר שספינת המסע MAERSK HANGZHOU המפליגה תחת דגל סינגפור התריעה על התקפות נגדה בזמן ששטה בים האדום, הגיעה משחתת אמריקאית ומסוקים אליהם נורתה אש נוספת. הכוח ירה לעבר הסירות והצליח להטביע שלוש מתוך ארבעת הסירות של החות'ים. "מסוקי הצי האמריקני השיבו אש בהגנה עצמית, הטביעו שלוש מתוך ארבע הסירות הקטנות והרגו את הצוותים. הסירה הרביעית נמלטה מהאזור. לא נגרם נזק לאנשי או לציוד של ארה"ב" נכתב בהודעת פיקוד המרכז.