נשים חרדיות ודתיות מתגייסות לצה"ל: "חשבנו שמדובר ב-50, הגיעו 500"

אחרי מאבק ממושך, עשרות נשים דתיות, חרדיות ויוצאות בשאלה הגיעו ללשכת הגיוס בתל השומר במטרה להגשים את חלומן שהתפספס: שירות צבאי אמיתי | עינת אליאס, יוזמת המהלך: "הרגשתי תחושה של פספוס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 16:33 יד בשבט התשפד

נשים חרדיות ודתיות מתגייסות לצה"ל: "חשבנו שמדובר ב-50, הגיעו 500"
נשים דתיות בלשכת הגיוס, צילום: יואלי ברים

מלחמת "חרבות ברזל", ששמה את החיילים ובמיוחד הלוחמים בפרונט, הביאה איתה תופעה מפתיעה: עלייה באחוזי הגיוס במגזר החרדי. אמנם מדובר בעלייה קטנה, מעט מאכזבת ביחס לציפיות, אך עדיין מגמה ברורה של התעוררות בציבור החרדי. ולא רק הם - גם הנשים החרדיות, הדתיות ואלו שקיבלו פטור על רקע דתי ויצאו בשאלה, החליטו לעשות שינוי מסלול ולפנות לצה"ל בבקשה לגייס גם אותן.

"חשבנו בנאיביות מטורפת שמדובר בחמישים בנות, הגענו לחמש מאות בנות"

הבוקר (ד') זה קרה. יואלי ברים, כתב חרדים ודתות בגל"צ, פרסם הבוקר תמונות מרהיבות מלשכת הגיוס בתל השומר: עשרות נשים דתיות, חרדיות ויוצאות בשאלה התגייסו לצה"ל, על אף הפטור שקיבלו. עינת אליאס, יוזמת המסלול, סיפרה בהתרגשות: "חשבנו בנאיביות מטורפת שמדובר בחמישים בנות, הגענו לחמש מאות בנות".

נשים דתיות וחרדיות בלשכת הגיוס:

עינת אליאס, יוזמת המהלך: "הצבא הוא תשתית משמעותית במדינה שלנו ולא היה לי חלק בזה. זה הפך להיות חלום"

בראיון שערכנו עם אליאס ב"חדשות כיפה", היא סיפרה על החלום להתגייס ועל היוזמה האישית, אליה סחפה מאות נשים כמוה. "אנחנו גדלנו בבתים דתיים לאומיים ולמדנו באולפנות, באופן כללי - התחושה הייתה שמאוד מנתבים לשירות לאומי וזה מאוד ברור. מי שלא מעוניינת ללכת היא קצת 'מורדת'", סיפרה לנו אז, "המשכתי לשירות לאומי כמו כולן, הרגשתי שתרמתי למדינה - אבל לאחר כמה שנים הרגשתי תחושה של פספוס. הצבא הוא תשתית מאוד משמעותית במדינה שלנו - ולא היה לי חלק בזה. זה הפך להיות חלום".

התכנית אליה מתגייסות הנשים שביטלו את הפטור היא "היא גיוס של ב'": המגויסות יעברו טירונות קצרה ולאחריה ישולבו במילואים למשך המלחמה.

צה"ל מברך על היוזמה

בצה"ל, מסרו ל-"חדשות כיפה" כי הם מברכים על היוזמה: "עם תחילת המלחמה הגיעו פניות להצטרף למאמץ המלחמתי, כאשר בין הבקשות גם מהאוכלוסייה החרדית. הגיוס, שמיועד לאזרחים בגיל הפטור, הינו גיוס ל"שלב ב'", הכולל טירונות בסיסית והצטרפות למערך משרתי המילואים. צה"ל מברך על היוזמה של כלל הפונים להיות חלק מהמאמץ המלחמתי ויפעל לשלבם".