פעם נוספת: ההתבטאות של עמיחי אליהו נגד הקצין הבכיר עוררה סערה

סערה התעוררה לאחר ביקור שערך שר המורשת בחברון. בביקור התבטא השר וכינה את האלוף במילואים נועם תיבון "שם רשעים". בנוסף התייחס לסערת פצצת האטום ואמר, "אפילו בהאג מכירים את העמדות שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 10:38 יד בשבט התשפד

פעם נוספת: ההתבטאות של עמיחי אליהו נגד הקצין הבכיר עוררה סערה
השר עמיחי אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המורשת עמיחי אליהו עורר סערה נוספת ברשת הבוקר (ד') בעקבות פרסום סרטון הביקור שלו בחברון. השר, שיצא לסיור באזור, צולם במהלך שיחה שעסקה במפקדי חטיבת חברון בעבר. הוא התערב בשיחה וסיפר כי המח"ט שלו היה האלוף במילואים נעם תיבון, ואז הוסיף "שם רשעים" כשהוא מצטט חלק מהפסוק הקשה במשלי: "זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה וְשֵׁם רְשָׁעִים יִרְקָב". עוד הוא התרברב בכך שאמירתו על פצצת האטום הגיעה לבית הדין בהאג.

עקיבא נוביק: "מגיעים לנו אנשי ציבור ראויים יותר"

הרשת געשה בעקבות הכינוי הקשה שנתן לתיבון. העיתונאי עקיבא נוביק הגיב "מגיעים לנו אנשי ציבור ראויים יותר". בנו של האלוף, עיתונאי הארץ אמיר תיבון שניצל מהטבח בניר עוז בזכות אביו, שיתף גם הוא בכאב: "ביום בו מדינה שלמה אבלה ובוכה, זה היה המסר העיקרי של שר המורשת".

כזכור, עיתונאי "הארץ" אמיר תיבון, נאלץ להתבצר בביתו יחד עם משפחתו ב-7 באוקטובר, כשסביב ביתם מסתובבים מחבלים חמושים. אביו של אמיר, נועם תיבון, אלוף במילואים, הנחה את בנו להיכנס לממ"ד ויצא לדרך מתל אביב. בסיום האירוע, כתב בנו בחשבון הטוויטר: "אנחנו בחיים. הילדות שלנו גיבורות עולם. שכבו בשקט בחושך בממ"ד בלי חשמל משך עשר שעות. החיילים שהגיעו בסוף גיבורים. הצילו אותנו. חמישה מחבלים חיכו להם. והכי גיבור אבא שלי, שהגיע במיוחד מתל אביב, הוביל את הכוח לבית ועזר להרוג את הרעים".