עיתונאי הארץ ניצל בזכות אביו - אלוף במילואים: "הילדות שלנו גיבורות"

העיתונאי אמיר תיבון נאלץ להתבצר בביתו במשך עשר שעות, יחד עם שתי בנותיו הקטנות, עד שאביו האלוף במיל' הגיע יחד עם חיילים ושחרר אותם: "הילדות שלנו גיבורות עולם, שכבו בשקט בחושך בממ"ד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 10:21 כג בתשרי התשפד

עיתונאי הארץ ניצל בזכות אביו - אלוף במילואים: "הילדות שלנו גיבורות"
נועם תיבון, אלוף במיל', צילום: דובר צה"ל

כמו רבים באזור הדרום, גם עיתונאי "הארץ" אמיר תיבון, תושב נחל עוז, נאלץ להתבצר בביתו יחד עם משפחתו, כשסביב ביתם מסתובבים מחבלים חמושים. אביו של אמיר, נועם תיבון, אלוף במילואים, הנחה את בנו להיכנס לממ"ד ויצא לדרך מתל אביב. בסיום האירוע, כתב בנו בחשבון הטוויטר: "אנחנו בחיים. הילדות שלנו גיבורות עולם. שכבו בשקט בחושך בממ"ד בלי חשמל משך עשר שעות. החיילים שהגיעו בסוף גיבורים. הצילו אותנו. חמישה מחבלים חיכו להם. והכי גיבור אבא שלי, שהגיע במיוחד מתל אביב, הוביל את הכוח לבית ועזר להרוג את הרעים".

בהמשך, פירט האב את ההתרחשות בראיון לחדשות 12. "אמיר גר בנחל עוז עם אשתו ושתי נכדותיי, גליה בת ה-3 וחצי וכרמל בת השנה וחצי. הוא אמר לי שיש להם מחבלים ליד הבית, והם מוקפים. הנחיתי אותו להישאר בממ"ד, לסגור הכול ולהיות בשקט, והתחלתי במסע יחד עם אשתי גלי לכיוון הדרום", שחזר האלוף במיל'.

נועם תיבון, אלוף במיל', הציל את בנו ונכדותיו

"זה היה מאוד מורכב", המשיך וסיפר, "נסעתי עם הג'יפ בעקבות כוח מגלן לנחל עוז, והכוח נכנס להיתקלות. הסתערתי יחד איתם, היו נפגעים והרגנו את המחבלים. ביצעתי, יחד עם הכוחות בשטח, סריקות בקיבוץ - עד שחברתי לבן שלי. היו שם מחבלים. דפקתי על חלון הממ"ד, הם היו בדממה מוחלטת כמו כל חברי הקיבוץ, למרות שהיו שם בחדר שתי ילדות קטנות. הם ירו על המכוניות, נכנסו לתוך בתים ובזזו אותם".

בסיום ההיתקלות הרג הכוח הישראלי חמישה מחבלים. "הכוחות המעולים של סיירת צנחנים סרקו מבית לבית והרגו את המחבלים", שיתף תיבון, "השתתפתי איתם והיה לי הכבוד להיות שכם אל שכם עמם. ברגע שגמרנו את הטיהור של הקיבוץ, התחיל שלב הפינוי, ובסיומו כל חברי הקיבוץ עזבו".