מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"בושה איומה": אחרי שחגגו את האסון - המהלך שיקודם נגד אל ג'זירה

בעקבות הפרסום ב"חדשות כיפה" על כך שברשת אל ג'זירה חגגו עם ניתוח פרשני על "ההשלכות החיוביות" של האסון הנורא חבר הכנסת צבי סוכות הודיע כי יקדם את החוק לסגירת הערוץ המסית

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 23/01/24 23:16 יג בשבט התשפד

"בושה איומה": אחרי שחגגו את האסון - המהלך שיקודם נגד אל ג'זירה
אל ג'זירה, אילוסטרציה, צילום: Shutterstock

בעקבות הפרסום היום (ג') ב"חדשות כיפה" על כך שברשת אל ג'זירה חגגו את האסון הנורא שאירע אתמול עם ניתוח פרשני על "ההשלכות החיוביות" שלו, חבר הכנסת צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית הודיע כי יקדם את החוק לסגירת הערוץ. סוכות זעם על הפרסום ותקף: "כל יום שערוץ הטרור הזה משדר מישראל הוא בושה איומה. הקבינט יכול להחליט באופן מיידי על סגירת הערוץ בדומה לרשת אל מידאן".

אל ג'זירה חגגו את האסון: "הלוחמים פגיעים יותר עכשיו"

כאמור, בעקבות ההסתה בערוץ, סוכות הודיע על קידום הצעת החוק לסגירתו, אותה הגיש יחד עם עשרים חברי כנסת נוספים. כזכור, הבוקר פורסם בחדשות כיפה כי ברשת אל ג'זירה סיקרו את "ההשלכות החיוביות" של האסון וטענו כי האירוע הקשה יפעיל לחץ על הממשלה להביא לסיום המלחמה ויאיץ את המשא ומתן. בנוסף, באתר החדשות הקטארי העריכו את הפגיעה הנפשית שיחוו הישראלים בעקבות האסון. "אירוע בודד כזה במדינה די קטנה כמו ישראל ישפיע לא מעט על הנפש הקולקטיבית של הישראלים" כתבו.

"המלחמה הגיעה למבוי סתום והכוחות הישראליים חשופים יותר לפגיעות"

באתר טענו כי הפרשנות מבוססת על שיחה שנערכה עם אנדראס קריג, מרצה בכיר בבית הספר ללימודי ביטחון של קינגס קולג' בלונדון וכתבו: "עד כה, החברה הישראלית הייתה מוגנת מהמחיר האמיתי של המלחמה. כעת, המלחמה הגיעה למבוי סתום והכוחות הישראליים חשופים יותר לפגיעות. זה גם מראה שחמאס לא הובס".