מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ברית הדמים של עזה: האח השכול יחליף את תומר גרינברג כמג"ד גדוד 13

לפני כחודש נהרג מג"ד גדוד 13 תומר גרינברג בקרב בסג'עייה, מי שנבחר להחליף אותו כמג"ד הגדוד הוא חברו הטוב דוד שראל, ששכל את אחיו, בניה שראל בצוק איתן לפני כמעט עשור: "הדמות של בניה נוכחת בכל רגע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 15:55 יג בשבט התשפד

ברית הדמים של עזה: האח השכול יחליף את תומר גרינברג כמג"ד גדוד 13
תומר גרינברג ז"ל, צילום: דובר צה"ל

לפני כחודש, באמצע חג החנוכה, התרחש הקרב הקשה בקסבה של סג'עייה שבו נפלו תשעה לוחמים. אחד מהם הוא מפקד גדוד 13 של גולני, סא"ל תומר גרינברג ז"ל. מי שנבחר להחליף אותו הוא דוד שראל, אחיו של בניה שראל ז"ל שנפל בקרבות בצוק איתן. בראיון לידיעות אחרונות הוא מספר על השתלשלות האירועים.

"ב־7 באוקטובר הייתי בבית ושמעתי פיצוצים חזקים. אני שומר שבת, פתחתי את הטלפון וראיתי את הטנדר הלבן המוכר, ושם הבנתי שקורה משהו אחר. מיד טלפנתי לשני חברים, מג"ד 51 מאיר אוחיון ומג"ד 13 תומר גרינברג. אוחיון ענה לי ואמר שהמצב קשה, שאין יישוב באוגדת עזה שלא נחדר, שיש עשרות חיילים הרוגים. הוא שלח לי מיקום כדי שאחבור אליו, ירדתי למחסן להוציא את האקדח. בתשע בבוקר הגעתי לצומת אורים ושם ראיתי קצין בדרגה בכירה מאוד שאי־אפשר לזהות אותו. אז נפל לי האסימון".

הלוויתו של תומר גרינברג

הלוויתו של תומר גרינברג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הלוויתו של תומר גרינברג

רעייתו של תומר גרינברג ז"ל בהלוויה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

את שירותו הצבאי החל בסיירת גולני למרות שתפקידו האחרון היה דווקא מ"פ באגוז. מלבדו יש לו עוד שלושה אחים כרגע שנלחמים בתוך עזה ביחידות השונות: "לא לשרת או לא להילחם זה בכלל לא אופציה עבורנו. זה משפט קשה להגיד, אבל גם אם אני צריך לשלם במחיר חיי, אין מה לעשות".

רק כשנכנסו לשג'עייה תומר עלה על מדים טקטיים, כי הוא אמר שזה יום חג

על תומר גרינברג, חבר הנפש שנפל בעזה האו מספר: "הוא היה מ"פ ואני הייתי צוער לקראת סוף קורס בה"ד 1 בגפן. נכנסתי להיות מפק"צ אצלו בפלוגה ומשם רצנו יחד. היינו בקשר מאוד קרוב וחברי. הוא היה אדם מאוד מיוחד, מאוד צבעוני, עם גאונות טקטית וכריזמה שצריך ללמוד עליה בבתי ספר למנהיגות בעולם" הוא ממשיך ומספר: "רק כשנכנסו לשג'עייה תומר עלה על מדים טקטיים, כי הוא אמר שזה יום חג. חטיבת גולני שילמה מחיר כבד שם, אבל בראייה רחבה לא נשארה שם אבן על אבן, השמדנו תשתיות ומחבלים ופגענו גם במורל, כמו הפלת האנדרטה בכיכר הנגמ"ש. הגענו למקומות שלא חשבנו שניכנס אליהם ונתהלך בהם בחופשיות, וזה הניצחון".

בניה שראל

בניה שראל ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

"כמעט כל יום אני מקבל סוג של דרישת שלום מבניה"

לפני 9 שנים איבד דוד את אחיו, רס"ן בניה שראל ז"ל, שהיה מפקד סיירת גבעתי. דמותו של בניה נוכחת בכל רגע, גם במלחמה הנוכחית: "קיבלנו רשימה של ספרים שלוחמים אוהבים לקרוא בעזה, והספר שלו במקום השני. פגשתי פקודים שלו, ויוצא שכמעט כל יום אני מקבל סוג של דרישת שלום ממנו" מספר דוד.