מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אורית מרק: "משפחות לא ישובו להיות מה שהיו"

עם היוודע האסון על נפילתם של 21 לוחמים ברצועת עזה, אורית מרק, ששכלה את אביה, אחיה ובן-דודה מחזקת: "ההרוגים האהובים שלנו היו רוצים שנמשיך בחיים. הם נהרגו כדי שאנחנו נוכל לחיות כאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 12:53 יג בשבט התשפד

אורית מרק: "משפחות לא ישובו להיות מה שהיו"
אורית מרק אטינגר, צילום: נוה שלר

אשת התקשורת הסרוגה, אורית מרק אטינגר, ספגה אבידות קשות בשנים האחרונות. לפני מספר שנים איבדה את אביה בפיגוע טרור, אחיה הבכור, שלומי, נהרג בתאונת אופנוע בשנת 2019. בתחילת ימי המלחמה שכלה גם את בן דודה אלחנן קלמנזון ז"ל שנפל בעת שהציל את תושבי בארי. עם תחילת התמרון הקרקעי ברצועה הגיעה עוד בשורת איוב, כשנודע לה שאחיה של אורית, פדיה מרק נהרג בתקרית הנמ"ר של סיירת גבעתי ברצועת עזה.

פדיה מרק ז"ל

פדיה מרק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

פדיה מרק

פדיה מרק, צילום: ללא

הבוקר, עם היוודע האסון הכבד ברצועת עזה, בו נפלו 21 לוחמי מילואים בעת קריסת מבנה, כתבה אורית: "בוקר קשה, מרגישה שבכל יום אני קרועה בין הרצון לזעוק ולעצור הכל. שהעולם יעצור וזה לא יעבור כעוד יום. אנשים פה נרצחים ונהרגים. משפחות לא ישובו להיות מה שהיו. אבידות קשות. ומהצד השני, הרצון להמשיך על אף ודווקא בגלל זה. הרי זה בדיוק מה שהחמאס רוצה, לנצח אותנו, למוטט את הרוח ולשבור אותנו".

הלוויתו של פדיה מרק ז"ל

הלוויתו של פדיה מרק ז"ל, צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

הלוויתו של סגן פדיה מרק

הלוויתו של סגן פדיה מרק, צילום: by Oren Ben Hakoon/Flash90

"הרוע היום מורגש בעולם בצורה חזקה, הכאב הוא אינסופי"

מרק המשיכה וכתבה: "ההרוגים האהובים שלנו היו רוצים שנמשיך בחיים. הם נהרגו כדי שאנחנו נוכל לחיות כאן! כדי שנוכל להגן על הילדים שלנו, לצחוק איתם, לבכות איתם. וזה קשה, מטלטל, כואב, אבל יש לנו אחריות להמשיך גם בשבילם! ואפילו לקחת על עצמנו משהו קטן היום".

אטינגר, שמכירה מקרוב את השכול סיימה עם מסר אופטימי: "הרוע היום מורגש בעולם בצורה חזקה, הכאב הוא אינסופי ומרגישה שאפילו השמיים הפכו אפורים יחד איתנו. בואו ננסה להאיר קצת את החושך, כל אחד בדרכו. אל תעצרו את החיים, קחו טוב ותוסיפו במציאות והיום, תכוונו שיהיה לזכרם של 21 לוחמנו הגיבורים שנפלו, יהי זכרם ברוך. חיבוק ענק ענק לכל אחד מכם ומכן. אנחנו ננצח בחזית הקשה הזו.. עם לב שבור, אבל ננצח".