"עלה לארץ מפרו והכיר את אשתו בצבא": סיפורו של יובל לופס ז"ל שנפל באסון בעזה

נפתלי סיקצ'ה, חברו הקרוב של יובל לופס ז"ל וקרוב משפחתו, סיפר בשיחה עם "חדשות כיפה" על הלוחם שנפל באסון קריסת הבתים: "לא יודע בכלל איך להתחיל לדבר עליו בלשון עבר. הוא אהב את החיים ואהב לשחק כדורגל"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 23/01/24 12:26 יג בשבט התשפד

"עלה לארץ מפרו והכיר את אשתו בצבא": סיפורו של יובל לופס ז"ל שנפל באסון בעזה
יובל לופס ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בשורה קשה הכתה את מדינת ישראל הבוקר (ג'), עם הידיעה הנוראית על 21 חיילים שנפלו במלחמה בעזה. אחד מהם הוא רס"ר יובל לופס מהיישוב כפר תפוח שבשומרון, בן 27 בנופלו, שלחם בחטיבת אגרוף הברזל של השריון בגדוד 9206. הותיר אחריו אישה ו-3 בנות קטנות, הורים ושני אחים שנלחמים גם הם, אחד בג'נין והשני בעזה. בשיחה עם "חדשות כיפה", נפתלי סיקצ'ה, בן דודו של אשתו וחברו הקרוב של יובל ז"ל, נפרד ממנו.

"לא יודע בכלל איך להתחיל לדבר עליו בלשון עבר": נפתלי סיקצ'ה נפרד מחברו יובל לופס ז"ל

"לא יודע בכלל איך להתחיל לדבר עליו בלשון עבר", שיתף בקול חנוק מדמעות, "קשה. יובל בא מקהילה מדרום אמריקה, קהילה שעלתה מפרו. הוא עלה לארץ לפני 21 שנה, באחת מארבע עליות שהיו. ההורים שלו באו לארץ בגלל ציונות ובגלל הדת. הוא התגייס לצבא והכיר שם את בת דודה שלי, סיגלית, אשתו. הם התחתנו ועברו לגור בתפוח. היה חשוב להם לגור באזורים האלה, לחזק את ההתיישבות". סיקצ'ה סיפר על חברו, מתקשה להוציא את המילים: "אהב את החיים, אהב לשחק כדורגל. היינו משחקים כל מוצאי שבת".

את הבשורה הנוראית קיבלה בת הדודה, אשתו של יובל ז"ל, בסביבות אחת בלילה. סיקצ'ה מבקש להעביר מסר לעם ישראל מהמשפחה כולה: "אנחנו מבקשים אחדות. הם נלחמים שם מיישובים, מהדרום, מהצפון, מהקיבוצים, הם נלחמו ביחד. זה הרגע לאחדות, זה הרגע לבוא ולהבין שאפשר. זה הזמן לאחדות וזה הזמן של העורף לתת תמיכה לכל החיילים שנמצאים שם, ובלי ניצחון לא יוצאים משם. רק עם ניצחון".

ראש מועצת שומרון: "לבנו שבור, אבל נמשיך לעמוד כצוק איתן"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "יובל, יצא ללא היסוס בגבורה להגן על אזרחי מדינת ישראל. הוא הקריב את עצמו למען תקומת עם ישראל, לבנו שבור, אבל נמשיך לעמוד כצוק איתן, ההתיישבות בשומרון ומדינת ישראל ימשיכו להתפתח לבנות ולהבנות. אנחנו כולנו נלווה את סיגלית ואת המשפחה תמיד. ונעשה כל שביכולתנו כדי לחבק אותה ואת המשפחה".

מהישוב כפר תפוח נמסר: "ברוך דיין האמת. בצער גדול ולב נשבר אנו מודיעים על נפילתו בקרב של חברנו יובל לופז, בעלה של סיגלית וחתנה של אלינור מנדוזה".