מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לפני שבוע וחצי הוא נפרד מהתלמידים": הבוקר הקשה בבית הספר של אלקנה ויזל ז"ל

בבית הספר ביישוב בני דקלים קמו לבוקר קשה עם היוודע דבר מותו של אלקנה ויזל, מחנך מסור ואהוב ששימש במגוון תפקידים בבית הספר בעשור האחרון

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 23/01/24 12:10 יג בשבט התשפד

"לפני שבוע וחצי הוא נפרד מהתלמידים": הבוקר הקשה בבית הספר של אלקנה ויזל ז"ל
אלקנה ויזל ז"ל, צילום: דובר צה"ל

רס"ר (במיל') אלקנה ויזל ז"ל (35) מהיישוב בני דקלים, נפל בתקרית הקשה ברצועת עזה שבה נפלו 21 לוחמים. ויזל, נשוי לגלית ואבא לארבעה עבד במשך תשע השנים האחרונות בבית הספר ביישוב וחינך את תלמידי כיתה ו' בשנה האחרונה. הרב גדי שפנגנטל, סגן מנהל בית הספר ביישוב סיפר ל"חדשות כיפה" על דרכו של אלקנה ועל הבוקר הקשה אליו קמו התלמידים ואנשי הצוות.

אלקנה ויזל ז"ל

אלקנה ויזל ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"דמות מאוד דומיננטית ומשמעותית בצוות"

"אלקנה היה מחנך מאוד מסור, הוא היה דמות מאוד דומיננטית ומשמעותית בצוות" סיפר הרב גדי. "הוא שימש במגוון תפקידים בבית הספר, רב בית הספר, מחנך, מלמד של מקצועות הקודש. הוא תמיד חייך ושימח את התלמידים. אלקנה היה גם להטוטן והוא שילב זאת בכלל האירועים של בית הספר כדי לשמח את התלמידים. גם ביישוב לאלקנה היה גמ"ח מאוד פעיל של ציוד לטיולים".

השיחה האחרונה עם תלמידי בית הספר

מיד עם תחילת המלחמה, אלקנה שנפצע בעבר במבצע צוק איתן התגייס לשירות מילואים בעוטף עזה. הרב גדי מספר שאלקנה חתר מאז תחילת המלחמה להיכנס לעזה ולפני שבוע וחצי הוא נכנס. "הוא הגיע לבית הספר לפני שבוע וחצי, נפגש עם התלמידים ושוחח עימם ולאחר מכן נכנס". שבוע וחצי אחרי הפגישה האחרונה עם אלקנה, תלמידיו שמעו את הבוקר את הבשורה הקשה. "חילקנו את המורים והצוותים והיה מעגל שיח בכל כיתה לעבד את הדברים".