מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אסון קריסת הבתים צו שמונה תוך שעה: לוחמי האש הוזעקו לעזה כדי לסייע בחילוץ המורכב

לצד לוחמי 669 וכוחות חילוץ והצלה של צה"ל, אל זירת האסון המורכבת במרכז עזה, הגיעו גם לוחמי כבאות והצלה שחויילו בתהליך מהיר עוד באותו היום: "יש פה משהו חדש וחריג שנכנסו לוחמי אש לסייע בפעולות החילוץ"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 23/01/24 11:43 יג בשבט התשפד

צו שמונה תוך שעה: לוחמי האש הוזעקו לעזה כדי לסייע בחילוץ המורכב
לוחמי אש נכנסו לראשונה לעזה | תמונת ארכיון, צילום: David Cohen,Flash90

גורמים רבים השתתפו במבצע החילוץ המורכב, בעקבות האסון הכבד בו נפלו 21 לוחמי צה"ל, בשל קריסת מבנים מפיצוץ חומרי נפץ. בין המחלצים שעמלו יום שלם לאתר כל חלל ופצוע היו כוחות יחידת החילוץ וההצלה, יחידת 669 ואף, לראשונה מאז פרוץ המלחמה - לוחמי אש.

מטעם כבאות והצלה, נמסר ל"חדשות כיפה", כי באופן חריג נכנסו לשטח עזה לוחמי אש, שסייעו בחילוץ הלכודים באסון הכבד בו נפלו 21 לוחמי צה"ל. כיוון שאזרחים לא יכולים להיכנס לרצועה, לוחמי האש קיבלו צו 8 ועברו חיול מזורז בכיסופים אתמול בשעות הבוקר, כדי שיוכלו לחבור לכוחות במקום. בשעות הלילה, בתום הפעולה, כבר פשטו את המדים הצה"ליים וחזרו לעסוק בעבודתם האזרחית החשובה.

מסוק חילוץ אילוסטרציה

מסוק חילוץ אילוסטרציה, צילום: חיל האוויר, ארכיון

"יש פה משהו חדש וחריג"

"יש פה משהו חדש וחריג שלוחמים ומפקדים של כבאות והצלה, לראשונה מאז תחילת המלחמה, נכנסו לתוככי עזה לסייע בפעולות החילוץ. לוחמי האש שלנו מוכשרים לזירות הרס, יש לנו ציוד ייעודי ואנשים מאומנים, והם חילצו כמה גופות", נמסר מטעם "כבאות והצלה".

יחד עם זאת, הובהר כי כניסת הכוחות של כיבוי והצלה לא נבעה ממצוקת כוח אדם, ומדובר היה בכוח שנועד לעזור כתף-אל כתף ללוחמי צה"ל הרבים בשטח שעסקו בעבודת החילוץ המורכבת: "הוכשרו עשרות, ונכנסו בפועל חמישה לוחמי אש, שחשוב לציין שלא פיקדו או הובילו, אלא סייעו למאות לוחמי פיקוד העורף של צה"ל שיודעים את המלאכה, הסיוע שלנו היה נקודתי".