הפעילות, רגעי הפיצוץ והחשש מנעדרים: הפרטים מאחורי אסון קריסת הבתים בעזה

האסון הכבד בו נהרגו 21 לוחמי מילואים התרחש כ-600 מטרים משטח ישראל במהלך פעילות להשמדת מבנים במחנה הפליטים אלמוע'אזי. החילוץ המורכב הסתיים רק בשעות הלילה המאוחרות. מפקד יחידת החילוץ: "ערוכים עם כוחות נוספים לפעול בעומק הרצועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 08:16 יג בשבט התשפד | עודכן בתאריך 23/01/24 12:22

הפעילות, רגעי הפיצוץ והחשש מנעדרים: הפרטים מאחורי אסון קריסת הבתים בעזה
אל"מ אלעד אדרי, מפקד יחידת החילוץ, צילום: דובר צה"ל

באסון הכבד במרכז רצועת עזה נהרגו אתמול (ב') 21 לוחמי צה"ל. מפרטים חדשים אודות התקרית עולה כי הלוחמים, לוחמי המילואים מחטיבה 261, חטיבת המילואים של בה"ד 1, היו עסוקים בשבועות האחרונים במשימות אבטחה במרחב דרום הרצועה.

טילי RPG פגעו במבנה ובטנק סמוך

אתמול נכנסו הלוחמים למשימה בה היו אמורים לבצע פיצוץ של עשרה מבנים במחנה הפליטים אלמוע'אזי, כ-600 מטרים משטח ישראל. את הבתים היו צריכים לפוצץ הלוחמים בעזרת מוקשים יחד עם לוחמי הנדסה.

במהלך הפעילות נורו לעבר הכוח כמו גם לעבר טנק שאבטח את הכוח טילי RPG מה שגרם לנפגעים גם בקרב צוות הטנק וגם לקריסת המבנים בהם שהו הלוחמים בעקבות פיצוץ חומר הנפץ הרב שהיה במקום. המבנים כאמור קרסו מה שגרם לאסון הכבד ולנפגעים הרבים.

מפקד חטיבת החילוץ: כך התנהל בשטח חילוץ הנפגעים באסון צילום: דובר צה"ל

החילוץ המורכב הסתיים רק בשעות הלילה

לפעולת החילוץ הוזעקו כוחות רבים וביניהם גם כוחות יחידת 669, בשעות הראשונות לא הצליחו הכוחות להגיע לכל הנפגעים והיו כאלה שהוגדרו כמנותקי קשר. פעולות החילוץ המשיכו לתוך שעות הלילה המאוחרות והסתיימו רק לאחר השלמת החילוץ של כל הלוחמים שנפגעו. אין מנותקי קשר.

מפקד חטיבת החילוץ: "ערוכים לאירועים מסוג זה"

עם הגעת כוחות פיקוד העורף לזירה, בוצעו הערכת מצב, סריקות ומאמצי חילוץ בשיתוף יחידת החילוץ הארצית, יחידה 669, יחידת עוקץ וכוחות מאוגדה 143.

מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה אל"מ אלעד אדרי שהגיע עם כוחותיו לפנות את הפצועים הרבים סיפר בתום הפעילות על מאמצי החילוץ המורכבים. "התבשרנו על אירוע קשה בו קרסו שני מבנים על כוחותינו. ראשונים להגיע לאירוע היו לוחמי 669 ולאחר מכן הגיעו לוחמי חטיבת החילוץ וההדרכה. אנחנו ערוכים לאירועים מסוג זה ואנחנו ערוכים עם כוחות נוספים לפעול בעומק הרצועה ככל שיידרש" אמר.