מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מצמרר: חיילים בעזה הגיעו לביתו של תושב נווה דקלים שגורש

לפני יותר מ-18 שנה הוביל הרב קובי בורנשטיין את המאבק נגד הגירוש מגוש קטיף. לאחר ההתקדמות של צה"ל אל עבר שטחי היישוב, קיבל לראשונה מאז את התמונה של חלקת האדמה בה עמד ביתו, שנותרה שוממה: "אי אפשר שלא לחוש ברטט בלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/24 12:22 יב בשבט התשפד

מצמרר: חיילים בעזה הגיעו לביתו של תושב נווה דקלים שגורש
נווה דקלים היום, צילום: .

הרב קובי בורנשטיין, מנהל התוכן במרכז מורשת גוש קטיף בניצן, היה לפני יותר מ-18 שנים אחד ממובילי המאבק נגד הגירוש מגוש קטיף, כתושב נווה דקלים שבגוש. התמרון הקרקעי בעזה, אותו ביצעו ביממה האחרונה חיילי צה"ל הוביל אותם לראשונה מאז חזרה אל שטחי היישוב בו התגורר. בתמונה אותה צילמו החיילים, ראה בורנשטיין לראשונה מאז הגירוש את חלקת האדמה בה היה ממוקם ביתו.

חלקת האדמה בה היה הבית של הרב בורנשטיין בנווה דקלים היום,

חלקת האדמה בה היה הבית של הרב בורנשטיין בנווה דקלים היום, צילום: ללא קרדיט

"לא משנה מה חושבים על היום שאחרי, בשבילנו זאת התרגשות יוצאת מגדר הרגיל"

"הלב דופק. ידענו שהפלשתינים לא בנו ברוב שטחי גוש קטיף אבל התמונות הללו שהגיעו מחיילים ישראליים ההולכים שוב בשטחי היישוב, הראו לנו לראשונה מאז ההתנתקות את החלקה המדויקת בה התגוררנו, כאשר היא עומדת עדיין שוממה", אמר בורנשטיין, והוסיף: "לא משנה מה חושבים על היום שאחרי, בשבילנו זאת התרגשות יוצאת מגדר הרגיל".

"מי היה מאמין שימים ספורים לפני יום גוש קטיף במערכות החינוך נדבר לא רק על העבר של גוש קטיף"

עוד הוסיף, כי: "אי אפשר להתעלם מכך שהנסיבות שהובילו אותנו לכאן הם טרגיות ונוראיות והלוואי ולא היו מתרחשות, אבל בכל הצער והכאב והציפייה לימים טובים ושקטים יותר, אי אפשר שלא לחוש ברטט בלב. מי היה מאמין שימים ספורים לפני יום גוש קטיף במערכות החינוך נדבר לא רק על העבר של גוש קטיף".