מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קצינים בכירים נגד היציאה מצפון הרצועה: "אסור שנסיים בתחושת חמיצות"

130 קציני מילואים מדרגת סגן אלוף ועד אלוף מסבירים את התנגדותם לחזרה של תושבי צפון הרצועה לביתם ומזהירים: "צה"ל וממשלת ישראל לא מצליחים לתרגם את הניצחונות שהושגו בעמל רב לניצחון ברור ומוחץ ברמה המערכתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 19:48 יא בשבט התשפד

קצינים בכירים נגד היציאה מצפון הרצועה: "אסור שנסיים בתחושת חמיצות"
מג"דים בעזה, צילום: הטלגרם של דורון קדוש

כ-130 מפקדים וקצינים במילואים שהשתתפו במלחמה בעזה, מדרגת סגן אלוף ועד אלוף, חתמו על מכתב לקבינט המלחמה ולרמטכ"ל. במכתב הם מביעים את דאגתם מהצעדים הננקטים בימים האחרונים ודורשים למנוע חזרת עזתים לצפון הרצועה, לפחות עד שישוחררו כל החטופים שבשבי חמאס.

"התשובה המסתמנת היא שצה"ל וממשלת ישראל לא מצליחים לתרגם את הניצחונות לניצחון ברור"

"התגייסנו לפני כ-100 ימים ולחמנו בכל הגזרות לטובת המטרות שהגדרתם לנו, שחרור החטופים והשמדת ארגון חמאס", כתבו הקצינים. "בימים האחרונים צה"ל החל לשחרר חטיבות מילואים ומיד צפות ועולות בנו השאלות: האם עמדנו במשימה שלשמה התגייסנו, ואיך מתורגמים אותם הישגים משמעותיים שהשגנו בשדה הקרב להישגים ברמה האסטרטגית? לצערנו הרב, התשובה המסתמנת היא שצה"ל וממשלת ישראל לא מצליחים לתרגם את הניצחונות שהושגו בעמל רב ברמה הטקטית, לניצחון ברור ומוחץ ברמה המערכתית והאסטרטגית".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בתוך עזה

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בתוך עזה | צילום: דובר צה"ל

"עלינו לוודא כי ההישג היחיד שכן הושג במערכה עד לשלב הנוכחי אינו נשמט מידינו, והוא ההישג הקרקעי. עלינו להשלים באופן מלא את משימת פינוי האוכלוסייה מאזור הלחימה בצפון הרצועה ואזי עלינו לוודא חסימה מלאה של המסדרון על בסיס נחל עזה. ברגע שיושלם התהליך עלינו להכריז כי תושבי העיר עזה לא יוכלו לשוב לביתם כל עוד החטופים לא ישובו לביתם, משוואה כה פשוטה וכל כך מתבקשת, אין שום סיבה שאחמד ישוב לביתו בעיר עזה לפני שזיו וגלי ישובו לביתם בכפר עזה", הוסיפו.

"אסור שגם את המלחמה הנוכחית נסיים בתחושת חמיצות נוראה ובהמתנה לסבב הבא"

על המכתב חתומים בין היתר שני אלופים, חמישה תתי-אלופים ועשרות אלופי-משנה וסגני-אלופים. המפקדים הוסיפו בסיום: "בשם רבים רבים מחיילי ומפקדי המילואים, אלו שאתנו ואלו שאינם, אנו מכריזים בקול ברור וחזק: 'לא חוזרים עד שמנצחים', אסור שגם את המלחמה הנוכחית נסיים בתחושת חמיצות נוראה ובהמתנה לסבב הבא, נקרתה לפניכם ההזדמנות לשנות את המציאות מן היסוד ואנחנו מתחייבים לעמוד כאן לצדכם, ככל שנדרש, על מנת לסיים את המשימה עד תום".