מכתב המג"דים לרמטכ"ל? "דרישה ערכית ומבצעית"

ברקע הדברים שאמר שר הביטחון גלנט לתקשורת הזרה על המעבר הקרב לשלב הבא בלחימה והתמקדות ב"מבצעים מיוחדים", אומר מזכ"ל תנועת "הביטחוניסטים" ירון בוסקילה כי "אנחנו נשארים במציאות שלחמאס נשארת יכולת צבאית". הוא תומך במכתב המג"דים שדורשים להמשיך בלחימה: "דרישה ערכית ומבצעית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/01/24 11:51 כח בטבת התשפד

מכתב המג"דים לרמטכ"ל? "דרישה ערכית ומבצעית"
הרמטכ"ל, דרגי הביניים דורשים לסיים את המשימה, צילום: Flash90,Flash90

בעוד הלחימה במרכז ודרום רצועת עזה נמשכת זה היום ה-95 ברציפות, המצב בצפון הרצועה שונה ונראה כי בישראל כבר חושבים על המעבר לשלב הבא בתמרון. דברים ברוח זו אמר אתמול (ב') שר הביטחון לעיתונות הזרה והבהיר כי ישראל תעבור בקרוב לשלב של "מבצעים מיוחדים". בראיון ל"חדשות כיפה" אומר מזכ"ל תנועת הביטחוניסטים, סא"ל (במיל') ירון בוסקילה כי שני דברים מונעים את מיטוטו של החמאס. בנוסף, הוא תומך במכתב מג"דים שדורשים את המשך הלחימה: "ככל שיותר מפקדים ידרשו את זה, זה יפעיל לחץ על הדרג הצבאי".

"אנחנו מביאים להם עוד אוויר לנשימה": שני הדברים שצה"ל חייב לעשות

מה המחיר שישראל עלולה לשלם עם הסגת הכוחות מצפון הרצועה?

בוסקילה עונה: "אם נצא מהשטחים שבהם פעלנו הם ישתמשו במנהרות כדי לחזור ולפעול שוב כנגד ישראל ולירות רקטות לעוטף עזה. אנחנו נשארים במציאות שלמחבלים יש יכולת צבאית גם במקומות שכבר פעלנו בהם".

"ההכרעה תהיה שלחמאס לא תהיה יכולת צבאית, יש לו עדיין יכולת כזו וחייבים לנתק לו גם את הספקת התחמושת ממצרים דרך ציר פילדלפי וגם את הכנסת ההספקה של מזון, מים ודלק לרצועה. אנחנו מביאים להם עוד אוויר לנשימה, זה מה שמתחזק להם את המנהרות".

סא"ל (במיל) ירון בוסקילה, רטקות היו עניין של זמן

סא"ל (במיל) ירון בוסקילה, למכתב המג"דים יש השפעה., צילום: ללא

בכל הנוגע למאמץ להבאת חטופים נוספים ופגיעה בראשי החמאס הוא אומר כי "כדי לעמוד במטרה של מיטוט היכולת הצבאית ובשביל להביא עוד חטופים צריך לעשות מבצעים שהם הרבה יותר ממוקדים אל מול מודיעין מסויים ובעיקר בתאי שטח מוגדרים בהם נמצאים החטופים וגם בכירי חמאס".

מכתב המג"דים? "ככל שיותר מפקדים ידרשו את זה, זה יפעיל לחץ"

בשבוע שעבר פורסם מכתב של מפקדים בדרגי ביניים, מג"דים ומח"טים שדרשו מהגרד הבכיר להמשיך בלחימה ולא לעצור על להשלמת שלושת מטרות המבצע. בוסקילה מביע תמיכה במכתב: "ראוי מאוד שהמפקדים ידרשו מהדרג הפיקודי הגבוה לעמוד במשימה ולא לסיים אותה לפני כן, זאת דרישה ערכית ומבצעית ראויה מאוד".

מכתב המג"דים

מכתב המג"דים צילום: צילום מסך.

"צריך לזכור" הוא אומר "שהמילואימניקים הם גם אזרחים, הם נקראו ביום פקודה כדי לבוא ולהילחם. אתה מביא אזרחים להילחם, מנתק אותם מהחיים, הם רוצים לדעת שכשהם יוצאים יש שינוי בין המצב בו הם נכנסו למצב בו הם יוצאים".

ישיבת קבינט

ישיבת קבינט, לדרג הביניים יש השפעה על ההחלטות. צילום: חיים צח / לע"מ

"אנחנו חוזרים לאותה נקודה"

"לא יכול להיות שנחזיר את התושבים לאותה נקודת פתיחה שבה התחלנו, אם עדיין יש אזעקות ויש מנהרות ויכולת ירי רקטות והחטופים עדין בפנים, אנחנו חוזרים לאותה נקודה". טוען בסקילה ומסביר מה צריכה להיות הדרישה מהדרג המדיני: "גם התושבים צריכים לדרוש מהממשלה והצבא לא לחזור עד שהמציאות הבטחונית משתנה באופן מהותי, וזה לא המצב עכשיו".

למכתב המג"דים יש השפעה?

"כן, כי בסופו של דבר הצבא נשען על המילואים כגורם מכריע וככל שיותר מפקדים ידרשו את זה, זה יפעיל לחץ על הדרג הצבאי לדאוג להשלים את המשימות עד תומם. גם האזרחים צריכים לדרוש את זה, בטח אלה שגרים בעוטף עזה".