מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן הודיע, נתניהו הכחיש: לא הסכמתי שתקום מדינה פלשתינית

אמש שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שם אמר נתניהו כי הוא לא פוסל הקמת מדינה פלשתינית. מלשכת נתניהו הדברים הוכחשו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/24 18:45 י בשבט התשפד

ביידן הודיע, נתניהו הכחיש: לא הסכמתי שתקום מדינה פלשתינית
ביידן ונתניהו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

לאחר נתק של יותר משלושה שבועות שוחח אמש (ו') ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ואמר כי הוא לא פוסל הקמת מדינה פלשתינית, כך לפי דיווח הבוקר (שבת) ב-CNN. מלשכת נתניהו הדברים הוכחשו.

נתניהו

נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ביידן: "נתניהו לא מתנגד לכל פתרונות שתי המדינות"

בתום השיחה, אמר נשיא ארה"ב: "נתניהו לא מתנגד לכל פתרונות שתי המדינות, יש מדינות החברות באו"ם שלא מחזיקות צבא". לדברי הנשיא ביידן, "הקמת מדינה פלשתינית - לא משהו שלא אפשרי לבצע במהלך כהונתו של נתניהו". עוד דווח כי השניים שוחחו בצורה רצינית על האפשרויות של הקמת מדינה פלשתינית.

נתניהו מכחיש: "הדבר מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית"

באופן חריג, הגיבה במהלך השבת לשכת ראש הממשלה על הפרסומים בארצות הברית שלפיהם נתניהו הביע בפני ביידן הסכמה למדינה פלשתינית: "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".