מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לצד ישראל בכל מחיר: חמש הדמויות מסביב לעולם שעומדות לצידנו

למרות האו"ם שלא מגנה, הקמפוסים בארצות הברית שמפגינים בעד מדינה לפלשתינים והאנטישמיות שעולה בכל העולם יש כאלה שגם עכשיו משמיעים בתקשורת ברחבי העולם קול חזק וברור בעד ישראל, הגיע הזמן לשים עליהם את הזרקור

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/24 14:06 יב בשבט התשפד | עודכן בתאריך 30/11/99 00:00

לצד ישראל בכל מחיר: חמש הדמויות מסביב לעולם שעומדות לצידנו
עצרת תמיכה בישראל בוושינגטון, צילום: Shay Shohat,Flash90

על האנטישמיות שהרימה ראש בכל רחבי העולם מאז השבעה באוקטובר אפשר לכתוב אינספור כתבות: כולנו ראינו איך ראשי המוסדות האקדמיים הגדולים והחשובים בעולם עומדים לצד חבורת מרצחים, כולם זעקו על שתיקת ארגוני הנשים ברחבי העולם כשחמאס ביצע עבירות מין חמורות בבנות בכל העוטף וכולנו רואים את ההפגנות בעד מדינה פלשתינית "מהנהר ועד הים" של אנשים שבדרך כלל לא יודעים להצביע במפה על הארץ נגדה הם מפגינים.

אבל בתוך כל החושך הגדול הזה יש כמה נקודות של אור בדמות אנשים טובים, בעלי השפעה ציבורית שמנצלים את עמדת הכוח שלהם כדי להראות את האמת הפשוטה בלי להתבלבל, ואנחנו פה כדי להגיד: תמשיכו לעשות את מה שאתם עושים, אנחנו מודים לכם.

1. בן שפירו

אם אתם לא מכירים אותו, כנראה אתם לא אנשים של רשתות חברתיות. בן שפירו הוא עורך דין, בעל טור, סופר ופרשן פוליטי שמרן אמריקאי. שפירו הקים את האתר The Daily Wire, שם הוא המנחה של The Ben Shapiro Show, פודקאסט פוליטי יומי ותוכנית רדיו. איך שפירו קשור לישראל? נתחיל מזה שהוא יהודי אורתודכסי שמתסובב עם כיפה לראשו. שפירו הוא כוכב ברשתות החברתיות, בעיקר בזכות סרטונים בהם הוא מרצה בפני סטודנטים ועונה לשאלות שלהם כשהוא מצויד בהמון אמונה, ביטחון עצמי וידע רב.

את טרנד הסרטונים גייס שפירו מהשבעה לאוקטובר לטובת הסברה ישראלית מעולה שמתפוצצת ברשתות החברתיות למליוני העוקבים שלו בשלל הפלטפורמות: הוא מציג את זוועות העוטף, מראיין חיילים במילואים לערוץ שלו ומסביר את ההיסטוריה של העם היהודי לכל מי שלא באמת יודע את העובדות.

2. נשיא ארגנטינה- חאבייר מיליי

נשיא ארגנטינה אמנם נבחר רק לפני חודשיים, אחרי שפרצה המלחמה הנוכחית בישראל, אבל כבר בראיון הראשון שנתן אחרי שנבחר אפשר היה להבין את עמדותיו הפרו ישראליות. מיליי בחר להעניק ריאיון ראשון לעיתונות מחוץ לארצו דווקא לעיתון חסידות חב"ד, "כפר חב"ד". בריאיון דיבר עם היהודי, ולא חסך במילים טובות.

"לפי מה שלמדתי ולפי מה שקראתי על ההיסטוריה של עם ישראל ועל איך שהעם הזה שרד את כל האיומים, הפוגרומים, ההתקפות והרדיפות במשך כל שנות קיומו, וכן על איך שתמיד השם שמר עליהם והציל אותם מידי אותם אלו שעמדו עליהם לכלותם בכל דור ודור – אני בטוח ואין לי שום צל של ספק שכך יהיה גם עתה ואתם תנצחו בסוף. המסר שלי הוא שתמשיכו להאמין ולבטוח בהשם, להיות חזקים, איתנים ומאוחדים, ובסוף כל העולם ייווכח באמת הנצחית שעם ישראל חי וקיים!".

מיליי אף הוסיף לעמוד לצד ישראל בכל פעולותיה במלחמה הנוכחית, למרות היבשת בה מדינתו מוקפת, שלא ידועה באהדה הרבה שלה לישראל: "באופן אישי, בכוונתי להשתדל ולהשפיע על נשיאים נוספים ממדינות אמריקה הדרומית ומהעולם כולו, לדרוש ולהעמיק את המאמצים למען החזרת החטופים לביתם באופן מיידי, וכמובן לדרוש מהם שיכבדו את הזכות של ישראל להגן על אזרחיה בכל האמצעים הדרושים לכך, ולתמוך בזה באופן גלוי ובלי למצמץ כלל וכלל".

3. דאגלס מאריי

דאגלס מאריי הוא עיתונאי ופרשן בריטי, סגן עורך כתב העת הבריטי השמרני the spectator וסופר מצליח, מעבר לכל זה, גם מאריי, בדומה לבן שפירו הגיע לתודעתנו בעקבות סרטונים קצרים של ראיונות איתו ברחבי בריטניה, שם הוא מגן על ישראל בכל כוחו, הסרטון הראשון שהתפוצץ בתחילת הלחימה הוא ראיון שלו לטלוויזיה הבריטית שם הוא מוחה על הרצון לתגובה "פרופורציונאלית" מצד ישראל.

מאריי השיב בחדות: "זה אומר שבתגובה למה שחמאס עשה, ישראל צריכה לאתר פסטיבל מוזיקה בעזה- ובהצלחה עם זה- ולאנוס בדיוק את מספר הנשים שחמאס אנס, ולהרוג בדיוק את מספר הצעירים שחמאס רצח. הם צריכים למצוא עיירה בערך בגודל של שדרות ולוודא שהם עוברים דלת-דלת ורוצחים בדיוק את המספר הנכון של תינוקות שחמאס רצח בשדרות, ולירות בדיוק באותו מספר הפנסיונרים שנרצחו בשבת. מידתיות בסכסוך היא בדיחה".

מאז מאריי ממשיך לעבור מאולפן לאולפן ולענות עם האנגלית הבריטית שלו לשלל האשמות נגד ישראל, בראיון שערך בזמן המלחמה למאקו אמר: "הייתי פרו-ישראלי כל חיי. אולי בעקבות האלימות הקיצונית שבוצעה נגד ישראלים, אנשים כאן מרגישים יותר לבד ואני מצטער לשמוע על כך. תדעו שאתם לא לבד. יש הרבה אנשים מחוץ למדינה הזאת, בעולם המתורבת, שעומדים לצד ישראל". אוהבים אותך, תמשיך כך!

דאגלס מאריי

דאגלס מאריי, צילום: יח"צ

4. פירס מורגן

המגיש הבריטי אמנם לא יצא בהצהרות מחממות לב כלפי ישראל, אך מהראיונות שהוא עורך בתוכניתו אפשר להבין שליבו מונח במקום הנכון. מראיון עוצר נשימה עם תומאס הנד, אביה של אמילי שלא משאיר עין יבשה, דרך ראיונות עם תומכי טרור כמו מוסלמי שתלש מודעות של חטופים, שמורגן צעק עליו" למה אתה מחייך? יש מאות שבויים חפים מפשע" ורופא ערבי שסירב לגנות את מעשי חמאס שגם עליו מורגן לא ריחם.

השיא של מורגן במלחמה הנוכחית הייתה כשלא ויתר למנהיג מפלגת הלייבור הבריטית לשעבר ג'רמי קורבין ושאל פעם אחר פעם את מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית לשעבר האם חמאס הוא ארגון טרור, אך קורבין התחמק מתשובה. באווירה הנוכחית, גם ראיונות בועטים והגונים הם משהו להתנחם בו.

פירס מורגן

פירס מורגן צילום: DFree,Shutterstock

5. ג'יי קיי רולינג

בריטניה על מהפה: לרשימה המכובדת של פרו ישראלים מהממלכה המאוחדת, מצטרפת הסופרת שמוכרת לכולנו בזכות סדרת הספרים המצליחה שלה "הארי פוטר". ג'יי קיי רולינג ידועה באמירת האמת שלה, גם כשהיא לא פופולארית. גם במלחמה הנוכחית, רולינג לא נסחפה עם הלך הרוח ופירסמה עמדה בלתי מתפשרת לצד ישראל.

היא אף שיתפה תמונה של נויה, ילדה שנחטפה מהעוטף כשהיא מחופשת להרמיוני וכתבה: "חטיפת ילדים היא דבר בזוי ובלתי מוצדק לחלוטין. מסיבות ברורות, התמונה הזו הגיעה אליי. מקווה שנויה וכל בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס יוחזרו במהרה, בשלום, למשפחותיהם".