מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המענק המיוחד שיקבלו החטופים בשבי החמאס

החטופים יקבלו מענק זהה לימי מילואים כנגד זמן שהותם בשבי החמאס. המענק יהיה רטרואקטיבי ויועבר לחטופים באמצעות ביטוח לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 22:36 ו בשבט התשפד

המענק המיוחד שיקבלו החטופים בשבי החמאס
קבלת פנים לחטופה, צילום: ללא

החטופים אשר מוחזקים בשבי החמאס יזכו למענק ימי מילואים כנגד כל תקופת השהות בשבי חמאס, כך הוחלט היום במשרד האוצר לאחר דיון משותף עם משרד המשפטים ומשרד ראש הממשלה. במסגרת המהלך שנחשף ב"וואלה", החטופים יקבלו תשלום רטרואקטיבי של יום מילואים כנגד כל יום בשבי, ולא יחויבו במיצים או ביטוח לאומי. המתווה יקודם במהירות והתשלומים יסופקו באמצעות ביטוח לאומי.

המענקים שקיבלו החטופים ששוחררו משבי החמאס

נזכיר כי לפני כחודשיים, שר העבודה והרווחה, יואב בן צור הודיע על שורה של פיצויים שיקבלו החטופים שישוחררו משבי החמאס. לפי מתווה הפיצויים, החטופים יקבלו מענק הצטיידות חד פעמי של עשרת אלפים שקלים ולאחר מכן יזכו לתשלום חודשי מכוח חוק פדויי שבי בסך של כ-1,350 שקלים. בנוסף, החטופים יוכרו כנפגעי פעולות האיבה ויזכו לקצבה שוטפת בהתאם לאחוזי נכות שיקבעו להם.

מעטפת רפואית ונפשית, טיפולים גם לבני המשפחה

לצד הסיוע הכלכלי, החטופים ילוו על ידי מעטפת רפואית ונפשית, המדינה תממן לחטופים טיפול רפואי מלא נפשי ופיזי כאחד, ליווי של עובד סוציאלי מטעם הביטוח הלאומי ובמקרה הצורך תספק מענים לצרכים מיוחדים כמו דיור, ניידות במקרים הרלוונטיים. גם בני משפחה ממעגל ראשון של חטופים משבי יהיו זכאים גם הם למימון טיפולים נפשיים.