מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אלוף פיקוד הצפון: "יש עוד הרבה במה לעסוק כדי להחזיר את התושבים"

האלוף אורי גורדין ביקר בתרגיל גדודי המדמה התקפה בלבנון ואמר כי יקח זמן עד לחזרת התושבים וכי הוא מוכן למלחמה: "אנחנו מוכנים לזה יותר ממה שהיינו אי פעם, להיום בלילה אם נצטרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 12:17 ו בשבט התשפד

אלוף פיקוד הצפון: "יש עוד הרבה במה לעסוק כדי להחזיר את התושבים"
פגיעה בבית בשתולה, צילום: David Cohen,Flash90

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ביקר אתמול (ב') בתרגיל גדודי בחטיבה 228 בליווי מפקד החטיבה, אל"ם יניב מלכה, ומפקד גדוד 5030, סא"ל (במיל') נדב. הלוחמים תרגלו התקפה בלבנון ואלוף הפיקוד אמר כי "אנחנו מוכנים לזה יותר ממה שהיינו אי פעם".

"יש עוד הרבה במה לעסוק כדי להצליח להביא לתוצאה הרצויה של ביטחון משופר כדי שנוכל להביא את תושבי הצפון בחזרה לבתיהם"

"התרגיל שאנחנו נמצאים בו הוא חלק מחשיבות הגברת המוכנות שלנו להרחבת הלחימה והמתקפה על לבנון", אמר מפקד פיקוד הצפון, "אנחנו מוכנים לזה יותר ממה שהיינו אי פעם, להיום בלילה אם נצטרך, ואנחנו נמשיך ונחזק את המוכנות ואת ההערכות גם קדימה. ב-7 באוקטובר יצאנו למלחמה, מלחמה על הבית. כולכם התייצבתם הרבה לפני שקראנו לכם כדי לעשות את משימת ההגנה הזו. גם עכשיו פרוסים עשרות אלפי חיילים כדי לעשות הגנה בגבול הצפוני של לבנון".

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד צפון אורי גורדין

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד צפון אורי גורדין | צילום: דובר צה"ל

גורדין הוסיף: "פגענו בהרבה מאוד חוליות בצד השני, יותר מ-150 חוליות שנפגעו והרבה מאוד יכולות שנלקחו. אנחנו עוסקים הרבה בשלילת היכולות, בקילוף היכולות של חיזבאללה ודחיקה שלו אחורה. יש עוד הרבה במה לעסוק כדי להצליח להביא לתוצאה הרצויה של ביטחון משופר כדי שנוכל להביא את תושבי הצפון בחזרה לבתיהם".