הפלשתינים הם עמלק? נתניהו מסביר את הפסוק שציטט

אחרי שהשתמש בפסוק "זכור את אשר עשה לך עמלק", ראש הממשלה מסביר: "לא הייתה שום כוונה להסית לרצח עם של הפלשתינים אלא לתאר את הטבח האיום שביצעו מחבלי החמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 11:33 ו בשבט התשפד

הפלשתינים הם עמלק? נתניהו מסביר את הפסוק שציטט
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הדיון בן היומיים בהאג בשבוע שעבר, ולקראת ההחלטה של בית הדין, ראש הממשלה נתניהו מבהיר את ציטוט הפסוק של עמלק בהקשר של המלחמה. "בין האשמות האבסורדיות שהוטחו בישראל בהאג הייתה הטענה שאחרי הטבח ב-7 באוקטובר ראש הממשלה הסית לרצח עם על-ידי ציטוט הפסוק 'זכור את אשר עשה לך עמלק'", כתבו בלשכת ראש הממשלה.

"בורות היסטורית עמוקה"

"טענה שקרית ומגוחכת זו חושפת בורות היסטורית עמוקה, עמלק תקפו באכזריות את בני ישראל לאחר יציאת מצרים", הסביר ראש הממשלה. "במהלך הדורות ההשוואה לעמלק נועדה לתאר את אלה שמבקשים להשמיד את העם היהודי. בדורנו, השוואה זו כוונה בראש ובראשונה לנאצים. לכן המילים שמופיעות בכרזה במצגת קבע ביד ושם קוראות למבקרים לזכור את אשר עשה לך עמלק".

כרזת "זכור את עשה לך עמלק" ביד ושם

כרזת "זכור את עשה לך עמלק" ביד ושם

"פסוק זה אף מופיע בהאג באתר הנצחה ליהודים הולנדים שנרצחו בשואה. מובן מאליו שאין באף אחת מאמירות אלה הסתה לרצח המוני של העם הגרמני. כך גם בהתייחסותו של ראש הממשלה לעמלק לא הייתה שום כוונה להסית לרצח עם של הפלשתינים, אלא לתאר את הטבח האיום שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר והצורך להילחם בהם", סיימו בלשכה.

אתר ההנצחה בהאג

אתר ההנצחה בהאג | צילום: עיריית האג