מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל טען: הפיגוע ברעננה שאב השראה מעזה

בעקבות האבדות הקשות שספגה יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה במהלך המלחמה, הגיע הרמטכ"ל לשיחה עם הלוחמים. בשיחה הוא התייחס לפיגוע ברעננה ולעג: "זה לא אנשים אמיצים שבאים להילחם איתכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 20:32 ה בשבט התשפד

הרמטכ"ל טען: הפיגוע ברעננה שאב השראה מעזה
הרמטכ"ל בשיחה ללוחמי יהל"ם, צילום: דובר צה"ל

יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית סופגת מכות קשות וכואבות בלחימה בעזה, במיוחד בשבוע שעבר באסון המטען שהתפוצץ בו נפצע עידן עמדי. הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע לפגוש את הלוחמים הערב (ב') והצהיר כי הפיגוע ברעננה "שאב השראה מדברים בעזה".

"נמלא את כל המשימות עד הניצחון- וזה יהיה מורכב"

"במערכה הזו אנחנו אומרים אמירה מאוד ברורה לכל האזור", פתח הרמטכ"ל, "מדינת ישראל רוצה לחיות כאן, יש כאן הרבה מאוד אנשי מילואים, הבאנו אותם מהחיים שלהם כבר שלושה חודשים, מהמשפחה, מהעבודה ומהלימודים. מדינת ישראל רוצה להתפתח קדימה בשגרה, אבל כשיש איומים כאלה וכשקורים דברים כאלה כל המדינה וכל האוכלוסייה בפקודת כבוד למדינה, נרתמים כולם לבוא ובאמת מוכנים לעשות הכל כולל סכנת חיים".

"האמירה היא אמירה לכל האזור" הצהיר הלוי, "מי שיתעסק איתנו בצורה הזו, התשובות שלנו תשובות מאוד נוקבות, מאוד חזקות, מאוד נחושות. כך היה במאה הימים האחרונים, וכך יהיה קדימה עד שנמלא את כל המשימות, עד הניצחון וזה יהיה מורכב, יש לנו עוד מורכבויות רבות קדימה" הודה הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל בעזה

הרמטכ"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הלוי על המחבלים מרעננה: "זה לא אנשים אמיצים שבאים להילחם איתכם"

הוא גם התייחס לפיגוע הקטלני ברעננה בו נרצחה אישה ונפצעו 19 אנשים, וטען, "זה שואב השראה מדברים בעזה". הלוי המשיך והדגיש "ותראו את האכזריות, זה לא אנשים אמיצים שבאים להילחם איתכם, לוחמים חיילים וצבא, זה אנשים שבאים לתוך עיר ותוקפים אזרחים בתוך שגרת יומם, ודורסים על מדרכות, ויש רק מענה אחד לדברים האלה".

זירת הפיגוע ברעננה

זירת הפיגוע ברעננה, צילום: Gili Yaari,Flash90

"היום בלילה אנחנו נוציא כוחות בעזה, להמשיך להילחם במחבלים, אנחנו נוציא כוחות ביהודה ושומרון להמשיך להילחם בתשתיות טרור, אנחנו נוציא כוחות בגבול לבנון להמשיך להילחם ולהשמיד תשתיות טרור".