מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא רק עידן עמדי: 10 הסלבס שעזבו הכל והלכו להילחם בשדה הקרב

רק במדינת ישראל אדם יכול להיות יום אחד על הבמות הכי גדולות ויום אחרי זה לשמור עם החבר בש"ג בחרמון: זמרים, שחקנים אנשי טלוויזיה ואפילו שפים מפורסמים: אלה הסלבס שעזבו הכל והלכו להילחם בשטח, מצדיעים לכם!

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 15/01/24 15:07 ה בשבט התשפד | עודכן בתאריך 15/01/24 15:24

לא רק עידן עמדי: 10 הסלבס שעזבו הכל והלכו להילחם בשדה הקרב
חיילים בבסיס בדרום, צילום: Chen Schimmel,Flash90

בעוד שבמדינות אחרות הסלבס עסוקים בלהשמיץ את ישראל ולהפיץ שקרים במלחמה, כוכבי הביצה המקומית שלנו הם לגמרי חלק מהמאמץ המלחמתי. אז בעוד שרבים מהם עוזרים בהסברה, מופיעים בבסיסים או עוזרים לגייס כסף לחלוקת אוכל ואפודים קרמים יש כאלה שפשוטו כמשמעו משתתפים בלחימה.

בתוך עזה, בחזית הצפונית או בתפקידים אחרים: הנה רשימת הסלבס שעזבו קריירות מבטיחות וקהל שבוי וכבר 100 ימים מגנים עלינו בבוץ, בקור ובטנק, הרשימה המלאה:

עידן עמדי

אי אפשר שלא לפתוח בזמר ובשחקן שנפצע באורח קשה באירוע שבו חומרי נפץ של צה"ל התפוצצו סמוך למנהרה במרכז הרצועה בשבוע שעבר ברצועת עזה. עמדי התגייס מהרגע הראשון לפלוגת ההנדסה בה שירת ונלחם עמוק בתוך הרצועה. כרגע מצבו מוגדר בינוני והוא מתאושש. כולנו מתפללים להחלמתו המלאה במהרה.

עידן עמדי, סופד לחברו

עידן עמדי, סופד לחברו, צילום: משה נחמוביץ

עידן רפאל חביב

מעידן לעידן: הזמר המפורסם ידוע כלוחם קשוח בשייטת, ממנה יצא שרוט ועשה פניית פרסה לכיוון המוסיקה. הוא זמר מוכר עם עשרות שירים, ואף הופיע פעמיים בריאלטי "הישרדות". בעבר אמר בראין ליעשראל היום כי החליט להפסיק לעשות מילואים קרביים אך הבהיר כי: "אם בפעם הבאה יגידו שצריכים אותי, אני מתגייס שוב למילואים בשייטת. גם בגילי אני אהיה לוחם טוב "נראה כי החוויות הקשות מהשירות שלו לא עצרו אותו מלחזור ללבוש מדים בשנייה שהמדינה הייתה זקוקה לו- מצדיעים לך!

עידן חביב מלווה לחופה זוג על מדים

עידן חביב מלווה לחופה זוג על מדים, צילום: Yossi Aloni,Flash90

עקיבא

הזמר הדתי, ששיריו הגיעו לראשי המצעדים בגלגל"צ התגייס בשקט בשקט, וכבר מעל לשלושה חודשים נלחם בגבול הצפוני של המדינה ורואה את חמשת ילדיו מדי כמה שבועות. באחת היציאות הקצרות מהר דב הוא אפילו הספיק להקליט שיר חדש על המצב. בנוסף להכל, נודע לנו כי באפטרים הקצרים שהוא מקבל כמו כל חייל, הוא נוסע לבסיסים קרובים ומופיע על מדים. איפה ישנם עוד אנשים כאלה?

צחי הלוי

השחקן המוכר, ששיחק אין ספור דמויות בהקשר ביטחוני בשלל סדרות, החל מפאודה ועד הסרט "בית-לחם" עלה על מדים באמת, ואף נכנס להילחם בתוך רצועת עזה. באחד התיעודים המתוקים נראית לוסי אהריש, אשתו מביאה אוכל לו ולחייליו בהפוגה קטנה מהלחימה ברצועה.

אבישי בן חיים

פרשן חדשות 13, איש התקשורת וסגן-אלוף במיל' אבישי בן-חיים נעלם מהטלוויזיה בתחילת הלחימה. בלי לעשות רעש ובלי לפרסם: אחרי תקופה פרסם העיתונאי רן בוקר תמונה של בן-חיים על מדים. איש התקשורת, עם שני פלאפלים שמעטרים את כתפו, נלחם מהרגע הראשון עם חבריו בתוך עזה.

אבישי בן חיים, טוען לסנטימנט אנטי מזרחי

אבישי בן חיים, טוען לסנטימנט אנטי מזרחי, צילום: Yonatan Sindel/Flash9

אסף גרניט

השף המפורסם בעל השם העולמי, לא היסס כשהתחילה הלחימה הותגייס מיד למילואים בחיל הרפואה, שם הוא ממוקם. בראיון לynet אמר: "אני לא יכול לספר על הדברים עצמם ומה בדיוק עשיתי ואיפה, אבל אני כן יכול להגיד שהיה לי ברור מהרגע הראשון שהתחילה המלחמה שהמקום שלי צריך להיות עם החיילים, ושאני מתגייס למלחמה". עוד סיבה להזמין מקום לאחת מהמסעדות המעולות של השף.

כנס בהשתתפות אסף גרניט

כנס בהשתתפות אסף גרניט, צילום: תמי בר שי

רביב כנר

הזמר המפורסם, שריסק את כולנו עם הסיפור על הטראומות מהשירות הקרבי שלו במבצע "צוק איתן", בעקותיהם הוציא את השיר "רסיסים". לא היסס כשהתבקש לשוב וללבוש מדים, הוא לוחם ביחידת אגוז במוצב האלפינסטים בחטיבת החרמון. בין לבין, לפני כחודש וחצי לערוץ 12 ושיתף בתחושות: "זו זכות, אני מרגיש בבית".

גיא הוכמן

מי ששירת בסדיר שלו כלוחם בנח"ל לא יכל לשוב לשירות קרבי בשל הסרטן שפקד אותו השנה. הדבר לא מנע ממנו להתגייס לשורות צה"ל, רק הפעם בתפקיד מיוחד: "קצין חיוך ראשי". תוך כדי שבנו השני נולד: הקומיקאי כבר הספיק להיכנס לעזה, לעבור באינספור בסיסים ולהשאיר אחריו שובל של אנשים קצת יותר שמחים מאיך שהגיע אליהם. מורל זה הכל, לא?

גיא ואביה הוכמן בחדר הלידה

גיא ואביה הוכמן בחדר הלידה, צילום: צילום מסך אינסטגרם

טל מורד

טל מורד מוכר לכולנו בזכות השתתפותו בעונה האחרונה של הראליטי "הישרדות". מאז הוא הספיק להיכנס חזק לתעשייה עם הצגת ילדים בחנוכה וקריירת דוגמנות מרשימה. אך כמו רבים אחרים, החיים של מורד נעצרו בשמחת תורה כשגוייס למילואים. מורד נלחם העומק רצועת עזה מאז תחילת התמרון הקרקעי, הוא שוחרר לכמה ימים והחליט לשתף בתחושותיו: "חלק מתוכי עדיין בעזה".

משה כורסיה

בדרך כלל הוא אושיית רשת שמנסה לקדם את המוזיקה שלו, אך מתחילת הלחימה אנחנו רואים את הקפה של הבוקר בשטח. מעבר להיותו חייל קרבי בשטח, כורסיה דואג להרים את המורל לעם ישראל- עם סרטוני "עזה בובי" הפופולאריים מתחילת הלחימה. לפני כחודש פרסם שיר חדש בשם "לא יהיו פה מלחמות" על המלחמה.

משה כורסיה

משה כורסיה, צילום: צילום מסך