מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

העיתונאי שהשתחרר מהמילואים מסכם: מצור? אין שקר גדול מזה

העיתונאי רועי ינובסקי סיים 100 ימי לחימה בעזה ושיתף את עוקביו בתובנות ראשוניות: "הנשק הכי חזק של חמאס זה שקרים ותעמולה, זה הדלק שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 10:42 ה בשבט התשפד | עודכן בתאריך 15/01/24 12:54

העיתונאי שהשתחרר מהמילואים מסכם: מצור? אין שקר גדול מזה
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

ראש דסק התחקירים של חדשות 13, רועי ינובסקי סיים 100 ימי לחימה בעזה והעלה סיכום תקופה לחשבון הטוויטר שלו בו שיתף את עוקביו בתובנות ראשוניות. "עזה נתפסת כאזור נחשל, 'הצפוף בעולם' שנמצא שנים תחת 'מצור' ישראלי. אין שקר גדול מזה", אמר, והסביר: "עזה עיר מודרנית, יפה ומפותחת - עם בתים גדולים ומאובזרים, שדרות רחבות, שטחי ציבור, טיילת על הים ופארקים. נראית הרבה יותר טוב מכל עיר ערבית אחרת מהירדן לים".

עזה, מבצע חרבות ברזל

עזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

רועי ינובסקי: "עושר ממש לא חסר בעזה"

ינובסקי הוסיף תובנה שנייה: "אם זה מצור תן לי לחיות במצור - הבתים מפוצצים בסחורות ומזון מכל מדינות המזרח התיכון, הריהוט הכי חדיש, מכשור חשמלי מתקדם ומה לא. יש גם אחוזות פאר שלא היו מביישות את סביון וכפר שמריהו. עושר ממש לא חסר בעזה", אמר, וסיכם: 'המשפט "אם רק הייתה להם הזדמנות לחיים טובים הם לא היו נלחמים בישראל', פשוט לא רלוונטי לעזה".

זה הדבר הנפוץ ביותר בבתים בעזה

"הדבר הכי נפוץ בבתי הרצועה: מפת ארץ ישראל - תחת הכותרת 'מפת פלשתין'", שיתף ינובסקי. "אין אזכור לישראל או בכלל ליישובים ישראלים. וזה נמצא כמעט בכל בית, ובכל בית ספר ובכל מוסד ציבורי שהוא", אמר. "היעד למחוק את מדינת ישראל לא מוסתר ולא מוצנע, הוא כמעט בכל מקום. העיוות ההיסטורי של המפה הזאת שאותה מלמדים מגיל 0 הוא נושא לדיון אחר שרק מדגיש את תפיסת המציאות המעוותת של תושבי עזה".

מפת ארץ ישראל,

מפת ארץ ישראל, צילום: Below the Sky,Shutterstock

"חמאס בעזה זה כמו מסי בארגנטינה"

עוד סיפר ינובסקי כי המעגל שמאפשר את הפעילות של חמאס גדול בהרבה מעשרות אלפי המחבלים שלו. "האידאולוגיה של חמאס נמצאת כמעט בכל בית, בתמונות, בחומרי התעמולה. חמאס בעזה זה כמו מסי בארגנטינה", טען.

חמאס עזה

חמאס עזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

הנשק הכי חזק של חמאס זה שקרים ותעמולה

תובנה נוספת ומעניינת היא כי הנשק הכי חזק של חמאס זה שקרים ותעמולה, ולפי ינובסקי "זה הדלק שלו". "כך תחזקו במשך שנים את שקר 'המצור', כך עושים עכשיו עם תמונות הקורבנות התמימים והרג 'העיתונאים' שמתבררים כפעילי טרור. עזה זה המקום היחיד בעולם שבו מדווחים על 500 הרוגים חצי שעה אחרי פיצוץ. אפילו ברעידות אדמה ובאסונות כבדים לוקח לוקח לכוחות ההצלה כמה ימים לזהות ולאמוד את כמות ההרוגים אבל משרד הבריאות הפלשתיני יודע כבר דקה אחרי הפיצוץ מה הנזק. זה מגוחך וזה שהתקשורת העולמית מצטטת את המספרים כדברי אלוהים חיים זה פתטי", כתב.