מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס - סרטון נוסף של שלושה חטופים

חמאס שחרר הערב סרטונים של החטופים נועה ארגמני, יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי על מנת ליצור לחץ פסיכולוגי, במלאות 100 ימים לחטיפתם | בתגובה למות מירה וברק איילון מנ"ט בביתם בגליל, צה"ל תקף מטרות בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 22:58 ד בשבט התשפד | עודכן בתאריך 14/01/24 23:07

הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס - סרטון נוסף של שלושה חטופים
חטופים, צילום: ללא

החמאס ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית והיום (א') העלה לרשת תיעוד של שלושה חטופים ובו הם קוראים לשחרורם. בסרטון נראים החטופים נועה ארגמני, יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי. בישראל החליטו שלא לשתף את הסרטון כדי לא לסייע לוחמה של הארגון הרצחני. נציין כי לא ברור מתי צולם התיעוד, וכי ככל הנראה החטופים אולצו להצטלם ולהעביר את מסרי חמאס תחת איומים.

אמה של נועה ארגמני התחננה: אני חולה בסרטן סופני, אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי

התזמון של הסרטונים הוא לא מקרי, רק היום ציינו בישראל 100 יום למתקפת הפתע של חמאס על ישראל בשבעה לאוקטובר. בעצרת ענקית שהתקיימה בתל אביב, עלו עשרות אמנים להופיע ולהזדהות במהלך היום עם 136 חטופים שנותרו בשבי. ליאורה, אמה של נועה שסרטון שלה פורסם דיברה בעצרת וקיוותה לראות את בתה בפעם האחרונה, כיוון שהיא חולה בסרטן סופני.

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו לפני זמן קצר גל תקיפות בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור ומפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, חיל האוויר תקף משעות הצהריים תשתיות ונכסים נוספים של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

שני הרוגים מפגיעה ישירה של טיל נ"ט

מירה וברק איילון נהרגו מפגיעה ישירה של טיל נ"ט בביתם שבכפר יובל, הטיל פגע במטבח בעת שאכלו א. צהריים. רגעים ספורים לפני שנורה הטיל מלבנון קם האב, אליהו לחדר הסמוך וחייו ניצלו. ברק היה חבר כיתת כוננות של היישוב.

ברק ומירה איילון ז"ל

ברק ומירה איילון ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"משימת השבת יקיריכן, יקירנו, היא המצפן שלנו. אנחנו מפעילים את כל המאמצים שלנו"

מוקדם יותר היום, לפנ פרסום הסרטונים, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לעצרת הענק שהייתה היום לציון 100 יום שהחטופים בשבי: "אני פונה הערב למשפחות החטופים שיקיריהם מוחזקים מזה 100 ימים על ידי מחבלי חמאס בעזה. איננו יכולים לשער את גודל הכאב שלכן, אבל אנחנו יודעים שמשימת השבת יקיריכן, יקירנו, היא המצפן שלנו. אנחנו מפעילים את כל המאמצים שלנו, המודיעיניים והמבצעיים כדי להחזירם הביתה. לכל דקה יש משמעות קריטית, ואנחנו פועלים בכל הזדמנות ודרך להשבתם".