מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ההודעות שקיבלו משפחות החטופים: "החל תהליך להעברת תרופות"

אחרי 100 ימים בשבי: אור בקצה המנהרה למשפחות החטופים. החל תהליך בתיווך קטאר, למתן תרופות ובדיקות לחטופים שעדיין נמצאים בשבי, והבהירו: "אין בידנו מידע אודות העיתוי והאופן בו יועברו התרופות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 19:00 ד בשבט התשפד

ההודעות שקיבלו משפחות החטופים: "החל תהליך להעברת תרופות"
מתוך עצרת משפחות החטופים, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

100 יום בשבי: משפחות החטופים קיבלו הערב (א') מקציני הקשר הודעות בהם נכתב כי החל תהליך בתיווך קטאר ומדינה אירופית לרכישת והעברת תרופות לחטופים. עוד בעסקת החטופים הראשונה הובטח למשפחות החטופים שקרוביהם יקבלו תרופות בשבי ושהצלב האדום יבדוק את מצבם הרפואי, דבר שלא קרה.

"אין בידנו מידע אודות העיתוי והאופן בו יועברו התרופות"

הערב המשפחות הדואגות קיבלו הודעות בנוסח הבא: "בהמשך לדיווחים בתקשורת אודות העברת תרופות לחטופים נבקש לעדכן, כי אכן החל תהליך בתיווך קטאר ומדינה אירופית לרכישת והעברת תרופות לחטופים. לצורך כך, גורמי המקצוע הרפואיים בצבא ובמטה האזרחי של משפחות החטופים (פרופ' חגי לוין) עברו באופן מדוקדק על כל תיק רפואי של כל חטוף ועל כל מידע רפואי שהועבר על ידי משפחתו. על בסיס המידע הזה הועברה רשימת תרופות חיוניות למדינה האירופית ולקטאר, לשם רכישתן וחלוקתן לחטופים. נציין כי אין בידנו מידע אודות העיתוי והאופן בו יועברו התרופות. ככל שיהיה בידינו מידע אודות מסירת התרופות לחטופים נעדכן בהמשך".

שחרור חטופים לידי הצלב האדום

שחרור חטופים לידי הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90