מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי הדרמה בממשלה: מונה נציב חדש לשירות בתי הסוהר

לפני כשבועיים כמעט והתפרקה ממשלת החירום של גנץ ונתניהו על רקע הדרישה של בן-גביר להחליף את נציב שב"ס מקטי פרי לקובי יעקובי בגלל המ שבן-גביר כינה כ: "חוסר אמון מוחלט", היום הממשלה אישרה את המינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 15:53 ד בשבט התשפד

אחרי הדרמה בממשלה: מונה נציב חדש לשירות בתי הסוהר
נגד הרמטכ"ל, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

היום (א') הממשלה אישרה את מועמד השר בן גביר לממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, ניצב קובי יעקובי. 4 התנגדו למהלך. נזכיר כי רק לפני שבועיים הודיע השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר כי לא תוארך כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, בשל מה שהוא מגדיר "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה", במהלך שכמעט וגרם לממשלת החירום להתפרק, כיון שהמינוי מתרחש בניגוד להסכם שלא להחליף בעלי תפקידים בזמן הממשלה.

"הוא האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון"

בן גביר בירך על המינוי: "אני שמח שחברי השרים אישרו את המועמד שהמלצתי עליו. ניצב קובי יעקובי הוא האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון. ניצב יעקובי מכיר את האירגון ואת אנשיו, ובכוחו להביא רוח חדשה לארגון שעבר מספר משברים קשים בשנים האחרונות. שב"ס זקוק לאדם כמו יעקובי שיוביל לנחישות כלפי האסירים הביטחוניים, וימצב את הארגון כגוף ביטחוני חזק ואיכותי למען הסוהרים היקרים שעושים עבודת קודש ופועלים למען עם ישראל".

המחליף שנבחר הוא ניצב קובי יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה. יעקובי החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני ושירת כמפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם ועוד. באוגוסט 2021 זכה יעקובי בעיטור המופת של משטרת ישראל כאשר הוביל את פקודיו להציל חיי אדם מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית חולים "איתנים".

ניצב קובי יעקובי

ניצב קובי יעקובי, צילום: ללא

מאז חודש ינואר 2023 משמש ניצב יעקובי כמזכירו הביטחוני של השר לביטחון לאומי, והוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה ובעל תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים.