מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מרגש: בנימין הורגן שאיבד את אשתו בפיגוע קיבל דרגת רב סרן

בנימין הורגן, ששכל את אשתו בפיגוע טרור רצחני ביער ריחן, התנדב לכיתת הכוננות בטל מנשה במשך 3 חודשים מאז פרצה המלחמה. השבוע הוענקה לו דרגת רב סרן

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/24 18:53 ג בשבט התשפד

מרגש: בנימין הורגן שאיבד את אשתו בפיגוע קיבל דרגת רב סרן
הורגן מקבל דרגות, צילום: רועי חדי

בנימין הורגן ששכל את אשתו אסתר בפיגוע רצחני לפני כשלוש שנים, ואחרי שהתחתן בשנית - ושכל גם את חתנה של אשתו, מאיר תמרי הי"ד, בפיגוע ירי, החליט להתנדב ליחידת ההגמ"ר של כיתת הכוננות ביישוב טל מנשה בו הוא מתגורר וב-3 החודשים האחרונים הוא משרת כלוחם בצפון השומרון. בשבוע האחרון הוענקה לו דרגת רב סרן.

אסתר הורגן ומאיר תמרי

אסתר הורגן ומאיר תמרי, צילום: באדיבות המשפחות

את הדרגות העניק לו מח"ט מנשה אל"מ איוב כיוף, וכן לבקשתו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. הטקס התקיים בבסיס מפקדת חטיבת מנשה.

כיתות הכוננות הורחבו עם פרוץ המלחמה

כזכור, עם פרוץ המלחמה היה צורך להגדיל ולרענן את שורות כיתת הכוננות היישובית לאור גיוסם של רבים מחבריה להילחם ביחידות האורגניות שלהם, ורבים התנדבו לחזור ולשרת במילואים לאחר שכבר שוחררו מזמן מפאת גילם, גם הורגן ביניהם.

כיתת כוננות

כיתת כוננות, צילום: David Cohen/Flash90

בנימין הורגן: "הוכח שהתיישבות חזקה מונעת טרור"

הורגן אמר במעמד הטקס: "הדרגה מסמלת בעיקר את הכרת התודה של הצבא למשרתי המילואים הוותיקים שבחרו לחזור ולהתנדב למאמץ המלחמה, ובפרט לחיילי ההגמ"ר העושים ימים כלילות להגנת הישובים ומאפשרים בכך פעולות התקפיות נרחבות לטיהור ריכוזי המחבלים במרחב החטיבה. הוכח שהתיישבות חזקה מונעת טרור, מרתיעה ומהווה קו הגנה ראשון על ריכוזי האוכלוסיה במישור החוף והעמקים". עוד אמר, כי: "נמשיך להתנדב ולתרום את חלקנו עד לניצחון על אויבינו, מיגור הטרור, החזרת החטופים וחידוש ההתיישבות בכל רחבי יהודה ושומרון וחבל עזה, ובפרט חיזוק אחיזתנו בצפון השומרון".

יוסי דגן: "בנימין הוא מופת להתיישבות בשומרון ולכל עם ישראל"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מסר כי: "בנימין הוא אח וחבר יקר. מופת להתיישבות בשומרון ולכל עם ישראל. אין מתאים ממנו לקבל העלאה בדרגה. הוא דוגמה ומופת לעמידה ללא חת. גם לאחר משברים אדירים, הוא ממשיך לשרת את עם ישראל ולתרום לביטחון ולבניין השומרון. כולנו מחבקים אותו ואת משפחתו האהובה".