מלחמה באירופה

אנטישמיות גם בספורט: ישראל מוחרמת מלהשתתף באליפות העולם

הפדרציה הבינלאומית להוקי קרח אסרה על ישראל להתחרות באירועי אליפות העולם שלה, תוך ציון דאגות ביטחוניות. בישראל הודיעו כי יערערו על ההחלטה אותה כינו "אנטישמית" ו"מסוכנת"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 12/01/24 13:28 ב בשבט התשפד

אנטישמיות גם בספורט: ישראל מוחרמת מלהשתתף באליפות העולם
הוקי קרח, צילום: Adam Vilimek,Shutterstock

ה-IIHF (הפדרציה הבינלאומית להוקי) אסרה על ישראל להתחרות באירועי אליפות העולם שלה, כשאמרו בהצהרה שפורסמה ביום רביעי כי מועצת השלטון שלו "החליטה להגביל את השתתפותה של נבחרת ישראל באליפות ה-IIHF עד שניתן יהיה להבטיח את שלומם ורווחתם של כל המשתתפים (כולל המשתתפים הישראלים).

נבחרת ישראל לגברים הייתה אמורה לשחק בטורניר אליפות העולם של ליגה II-A בסרביה באפריל נגד נבחרות כולל אוסטרליה ואיחוד האמירויות. נבחרת הנשים של ישראל הייתה אמורה לאירוע אליפות עולם של חטיבה III-B באסטוניה במרץ מול יריבות כולל בוסניה-הרצגובינה ואינדונזיה.

איגוד ההוקי קרח הישראלי הודיע ​​בתגובה כי יגיש תביעה לבית הדין לבוררות לספורט (CAS) נגד קבוצת ההוקי הבינלאומית על רקע "החלטתה האנטישמית להדיר את ישראל היא צעד חריג וחמור מאוד שאינו עומד בשום פנים ואופן סטנדרט ספורטיבי ועומד בסתירה מוחלטת לערכים האולימפיים".

"הסיבה הבסיסית להחלטה היא כנראה הכניעה לכאורה של יו"ר הפדרציה"

עוד הוסיפו וכתבו כי: "מקורות בפדרציה הבינלאומית להוקי קרח מצביעים על כך שהסיבה הבסיסית להחלטה היא כנראה הכניעה לכאורה של יו"ר הפדרציה, לוק טרדיף, ללחצים פוליטיים, כולל השפעות מרוסיה".

בתגובה, בIIHF אמרו כי הם: "קיבלו את ההחלטה הזו לאחר שיקול דעת מדוקדק ובהתבסס על הערכת סיכונים, דיונים עם המדינות המשתתפות ודיונים עם המארחים". בהצהרה לא נאמר אם מדינה אחרת התנגדה לשחק נגד ישראל ולא הזכירה את המלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס בעזה מא השבעה באוקטובר. לפי דבריהם, ישראל תישאר חריגה "בינתיים", אמר ה-IIHF.