החות'ים מגיבים למתקפה של ארצות הברית ובריטניה: "תהיה נקמה"

אחרי שארצות הברית ובריטניה תקפו הלילה מטרות של החו'תים, המורדים התימנים מאיימים: "ארצות הברית הגדירה את התחלת המלחמה, אך לא תגדיר את הסוף" | איראן גינתה את התקיפות: "הפרה ברורה של הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של תימן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/24 08:41 ב בשבט התשפד

החות'ים מגיבים למתקפה של ארצות הברית ובריטניה: "תהיה נקמה"
חות'ים. ארכיון, צילום: akramalrasny,Shutterstock

אחרי שארצות הברית ובריטניה תקפו מטרות של החות'ים בתימן, דובר החות'ים הגיב הבוקר (שישי) ומסר כי התקיפות נגד ספינות ששטות לכיוון ישראל ימשכו וכי "אין הצדקה למתקפה של ארה"ב ובריטניה על תימן".

"ארצות הברית ובריטניה במעשיהן מנעו מעצמן את המעבר בים האדום ומיצרי באב אל מנדב"

במקביל, חזאם אל-אסד, בכיר בחות'ים, אמר כי הם יגיבו על בתקיפות משלהם, וכי האינטרסים הבריטים והאמריקנים יהוו חלק מהתקיפה. לדבריו, "ארצות הברית הגדירה את התחלת המלחמה, אך לא תגדיר את הסוף".

ג

ג'ו ביידן. איך הוא יגיב? | צילום: shutterstock

בנוסף, מחמד אלבחיתי, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, אמר: "ארצות הברית ובריטניה במעשיהן מנעו מעצמן את המעבר בים האדום ומיצרי באב אל מנדב. נמשיך בפעולותינו בים האדום כתמיכה בעם הפלסטיני. תימן תגיב על התקיפות הללו, וללא ספק תהיה נקמה. יש לנו אופציות מכאיבות".

איראן: הפרה ברורה של הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של תימן

באיראן מגיבים ומגנים את המתקפה. "ההתקפות הללו הן הפרה ברורה של הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של תימן, והפרה של החוק הבינלאומי. ההתקפות האלו רק יוסיפו לחוסר הביטחון וחוסר היציבות באזור", נמסר מדובר משרד החוץ בטהראן.