מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יישוב משלב לאנשים עם מוגבלויות יוקם בשומרון

אחרי 7 שנים של עבודה היום חתם אלוף פיקוד מרכז על צו המסדיר את היישוב שחרית ומשייך אותו למועצה אזורית שומרון | היישוב צפוי לכלול מרכז לבעלי מוגבלויות שישתלבו ביישוב לאורך כל חייהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/24 12:57 א בשבט התשפד

יישוב משלב לאנשים עם מוגבלויות יוקם בשומרון
יוסי דגן עם אלוף פיקוד מרכז, צילום: מועצה אזורית שומרון

בתום 7 שנים של עבודה, לראשונה בישראל: ישוב חדש בשומרון עם מוסד לבעלי צרכים מיוחדים, סביבו יוכלו לגור משפחות, דתיים וחילונים יחדיו שישלבו בקהילה את בעלי הצרכים המיוחדים. היום (ה') חתם אלוף פיקוד מרכז על השיוך המוניציפלי של הישוב שיקרא שחרית למועצה אזורית שומרון. לפני כשנה התקבלה החלטת ממשלה יחד עם 8 ישובים נוספים להסדיר את 'שחרית'.

ההחלטה מאשרת את ההקמה של ישוב השם במרכזו קריית חינוך שתעניק ליווי, טיפול חינוך ואף דיור לבעלי צרכים מיוחדים ואנשים עם מוגבלויות. קריית החינוך תיועד לכל הגילאים מגיל מעון ועד בוגרים ולכל התפקודים מתפקוד נמוך ועד תפקוד גבוה. סביב קריית החינוך יתגוררו חילונים ודתיים בדיור שיהיה בר השגה. בקהילה ישולבו אנשים עם מוגבלויות בתפקוד גבוה.

היישוב יאפשר למשפחות להתגורר ליד ילדיהם בעלי צרכים מיוחדים

הישוב יביא את הרעיון של שילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה לקצה ויאפשר למשפחות שילדיהן עם צרכים מיוחדים או עם מוגבלויות להתגורר בקרבת ילדיהם כאשר הם לומדים במקום אחד מגיל מעון ועד בגרות ואז גם משתלבים בדיור ותעסוקה בקהילה וכן לזוגות צעירים להתגורר בדיור בר השגה בישוב חברתי ששם במרכזו את האנשים המיוחדים שבינינו.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, קיים סיור עם אנשי המקצוע במועצה לאחר חתימת האלוף על הצו ועם ההורים נציגי צמי"ד (צרכים מיוחדים) ששותפים לכל הפרוייקט. דגן אמר לנוכחים בהתרגשות: "אנחנו עובדים יחד בתיאום עם משרדי הממשלה עם נציגי הורי צמי"ד (צרכים מיוחדים) כדי להקים את הישוב היחודי הזה שהוא גולת הכותרת של העשייה בשומרון למען אנשים עם צרכים מיוחדים ועם מוגבלויות. בניין ארץ ישראל חייב לבוא עם חסד וזה "עולם חסד ייבנה" כפשוטו".

מועצה אזורית שומרון: פורצת דרך בתחום המוגבלויות

ב-5 השנים האחרונות הקימה מועצה אזורית שומרון שני גני תקשורת, שני גני שיקום, בית ספר חינוך מיוחד. עוד הוקמו דירות לאנשים מיוחדים בלב היישובים, ופרויקט ייחודי נוסף בשומרון הוא הקמת תנועת הנוער "ליבי" שבמסגרתה מאות בני נוער מתנדבים בעבודה משותפת ומשלבים בני נוער עם צרכים מיוחדים.

רק לפני חצי שנה זכה ראש מועצת שומרון בפרס "קרן שלם על הובלת שילוב אנשים עם מוגבלות בשומרון". דגן נבחר מבין 55 ראשי רשויות מועמדים, כמוביל את הרשות לתמיכה, סיוע ומתן שירותים מקצועיים לאנשים עם מוגבלויות.