הלם בחב"ד: משטרת ניו יורק סוגרת את המרכז העולמי עד להודעה חדשה

חסידות חב"ד חטפה מכה קשה לאחר שמשטרת ניו יורק הודיעה כי מבנה המרכז העולמי של חב"ד ייסגר עד להודעה חדשה. הדבר בא לאחר המהומות בין חסידי חב"ד לשוטרים שניסו לחסום את המנהרה שנחפרה מתחת למקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/24 10:23 כט בטבת התשפד

הלם בחב"ד: משטרת ניו יורק סוגרת את המרכז העולמי עד להודעה חדשה
ה-770, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

הסערה סביב המרכז העולמי של חב"ד בניו יורק נמשכת. לאחר שהתגלתה מנהרה שנחפרה לתוך המבנה בידי חסידים, ולאחר המהומות אמש (ג') במתחם, הבוקר הודיעה משטרת ניו יורק כי המבנה ייסגר עד להודעה חדשה. גורמי מקצוע העריכו כי המבנה ייחסם לפחות לשנה.

עימותים במבנה לאחר ניסיון של המשטרה לסתום את המנהרה

כזכור, לפני כשבועיים התגלתה מנהרה חפורה מתחת לעזרת הנשים בביתו של הרבי מלובביץ' - 770, בלב ניו יורק. המנהרה יצאה מתוך מקווה ברחוב הסמוך, והשתרעה עד לעזרת הנשים. על פי החשד, חופרי המנהרה הם חסידים שלא היו מרוצים מכך שבזמן הקורונה לא הורשו להכנס לבית הרבי, והחליטו כי יצרו לעצמם דרך- בכל מחיר. הם ניגשו למקווה הסמוך והחלו לחפור מנהרה לכיוון ה-770 במשך תקופה ממושכת. המנהרה הגיעה עד מתחת לעזרת הנשים וערערה את יציבותה.

מחסום משטרתי על ה-770

מחסום משטרתי על ה-770 צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

בעקבות כך, מהומה פרצה אמש במקום עם לפחות עשרה עצורים מקרב בני הישיבה הצעירים שהתפרעו ונהגו באלימות ובוונדליזם. עימות גדול פרץ בין הגורמים במקום, על רקע ניסיון של המשטרה לחסום את המנהרה שנחפרה.