השב"כ המליץ: להביך את האו"ם בהאג

כחלק מהניסיון להתמודד עם התביעה נגד ישראל בהאג, ראש השב"כ המליץ לראש הממשלה לנסות להביך את האו"ם ואת בית הדין בכך שישראל תביא הוכחות לשיתוף הפעולה של עובדי אונר"א עם חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/24 09:26 כט בטבת התשפד

השב"כ המליץ: להביך את האו"ם בהאג
בית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: shutterstock

השבוע ייפתחו הדיונים בבית הדין בהאג בנוגע לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל. בתביעה נטען כי ישראל "מבצעת רצח עם" בעזה. באופן חסר תקדים המדינה החליטה שהיא תתייצב בהאג ותענה על הטענות, ואף שלחה שופט מטעמה. בשב"כ המליצו לנתניהו על אסטרטגיה מיוחדת - לנסות ולהביך את האו"ם, שהאג הוא אחד ממוסדותיו. כך דווח הבוקר (ד') בגל"צ.

המלצת השב"כ: להוכיח שעובדי אונר"א שיתפו פעולה עם החמאס

על פי הדיווח, בדיונים סגורים שהתחרשו בימים האחרונים, המליץ ראש השב"כ, רונן בר, לראש הממשלה ולצוות המשפטי להציג בפני בית הדין בהאג הוכחות כי עובדי האו"ם בארגון אונר"א שיתפו פעולה עם חמאס, וכי העובדים אף היו מעורבים בטבח ה-7 באוקטובר, ובכך "להביך את האו"ם".

פלשתינים עם דגל אונר"א

פלשתינים עם דגל אונר"א צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ישראל אספה הוכחות רבות למעורבות עובדי אונר"א, בין היתר חטופים שהוחזקו בביתם של העובדים, מוסדות אונר"א שבהם נמצאו אמצעי לחימה ופירי מנהרות, וכן הוכחות לתכני הסתה וטרור שנלמדו בבתי ספר של הארגון. עוד לא ידוע האם ישראל אכן תשתמש באסטרטגיה הזו בבית הדין בהאג, אבל ההצעה נשקלת ברצינות. מהשב"כ נמסר: לא מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים.