מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רקטות ארוכות טווח וכלי טיס בלתי מאוישים: זה מה שהלוחמים מצאו במעמקי עזה

אותרה המחרטה הגדולה ביותר מתחילת הלחימה: אוגדה 36 בהכוונת אגף המודיעין השתלטה על מפעל תת קרקעי לייצור טילים של החמאס. מדובר בטילים שיכולים להגיע לצפון הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 19:25 כז בטבת התשפד

רקטות ארוכות טווח וכלי טיס בלתי מאוישים: זה מה שהלוחמים מצאו במעמקי עזה
הלחומים במחרטה, צילום: דובר צהל

לוחמי אוגדה 36 פועלים בשבועות האחרונים במחנה אל בורייג' שבלב רצועת עזה, מחנה צפוף המורכב ממבנים אזרחיים, בו ייצרו מחבלי החמאס טונות רבות של אמצעי לחימה ששימשו את ארגון הטרור במתקפת ה-7 באוקטובר.

רקטות ארוכות טווח שיכולות להגיע עד צפון הארץ, פצצות מרגמה, מטענים ותחמושת

במהלך אחד המבצעים, איתר צוות הקרב של חטיבת גולני את המחרטה הגדולה ביותר שנחשפה מתחילת המלחמה: במרחב אותרו רכיבי רקטות ארוכות טווח שיכולות להגיע עד צפון הארץ, פצצות מרגמה, מטענים ותחמושת. המחרטה מחוברת באמצעות פירים תת קרקעיים לרשת מנהרות מסועפת ששימשה לשינוע אמצעי לחימה לכלל גדודי ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה.

צוותי הקרב של חטיבות 188 וגולני חשפו מספר פירים המגיעים לעומק של כ-30 מטרים ובאמצעות ההכוונה המודיעינית המדויקת, נחשף מעוז טרור של ייצור אמצעי לחימה ברצועת עזה ואותרו מפעלים רבים נוספים לייצור רקטות ארוכות טווח, חומרי נפץ ודיוק לרקטות פצצות מרגמה, מטענים, נשק קל וכלי טיס בלתי מאוישים מתחת לקרקע. כמו כן, הכוחות חיסלו עשרות מחבלים במרחב.

המחרטה

המחרטה צילום: דובר צהל

הנשק במחרטה שמצאו הלוחמים

הנשק במחרטה שמצאו הלוחמים צילום: דובר צהל

טילים של חמאס שנמצאו

טילים של חמאס שנמצאו צילום: דובר צהל

צוות הקרב החטיבתי של 188 השתלט על מפקדת גדוד אל בורייג' של ארגון הטרור חמאס. במהלך הפשיטה אותר חמ"ל תצפיות. בעקבות המידע המודיעיני המקדים, המבצע האוגדתי הביא לפגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות ויצור אמצעי לחימה של האויב ברצועת עזה ומנע פגיעה עתידית בעורף ישראל.