מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראיון אלה קינן נלחמת בשקר הפלשתיני: "בגלל אבטיח לא דיברו על עזה שלושה ימים"

אלה קינן התחילה את המלחמה כ"אלה טראוולס", בלוגרית טיולים עתירת עוקבים בטוויטר, אלא שמהרגע הראשון היא הבינה שלמדינה אין הסברה ומאז היא משקמת ומובילה את הקו הישראלי ברשתות החברתיות. בראיון ל"חדשות כיפה" היא מסבירה למה פרובוקציות הן חלק מהמשחק, על מה הבן של נסראללה התעצבן ולמה נותרו לנו פחות מחודשיים כדי להסביר את האמת לעולם

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/01/24 08:02 ד בשבט התשפד

אלה קינן נלחמת בשקר הפלשתיני: "בגלל אבטיח לא דיברו על עזה שלושה ימים"
חמ"ל ההסברה של אלה קינן, צילום: ללא

אם יש מילה שאלה קינן לא אוהבת זה "הסברה". כבר בתחילת השיחה היא אומרת: "אני לא אוהבת את המילה הזאת. כל הטרמינולוגיה של הסברה מייצרת תוכן שלא משרת את ישראל, זה נוגע לרגשי נחיתות שלנו". בראיון ל"חדשות כיפה" היא מאפיינת במה שונה הפעילות מאה ימים לאחר שהחלה המלחמה, למה פרובוקציות הן חלק מהמאבק בשקר הפלשתיני וגם על המחיר האישי והתוכניות לאחרי המלחמה.

פרויקט מיוחד: 100 ימים למלחמה >> כל הכתבות

לעבור מהגנה להתקפה

עד למלחמה קינן הייתה בלוגרית טיולים עסוקה, אך כבר בבוקר שאחרי המתקפה, ועל רקע השיתוק במשרדי הממשלה הבינה שאין מי שיילחם עבור ישראל ברשתות ולקחה פיקוד. אם לא הסברה אני תוהה, מה כן? קינן משיבה בנחרצות: "אני עושה השפעה ותודעה. זו נקודה טיפה שונה, יש פה עדיין עובדות ואמת, אבל אנשים צריכים להבין שרוב האנשים הם לא ישראלים ולא יהודים והם לא חיים בתודעה כמו שלנו".

אלה קינן

אלה קינן, "השפעה ותודעה". צילום: ללא

"מה שאנשים בעולם שומעים מהצד הפלשתיני זה המצאות ושקרים כמו שישו היה פלשתיני ושהם בנו את תל אביב" היא מסבירה, "הם עושים את זה כי הם רוצים לנתק את הקשר של העם היהודי מארצו. הם אומרים שישראל רוצחת פלשתינים כדי לגנוב איברים ובעולם מתייחסים לזה כאמת, ומה אנחנו עושים כמסבירנים גרועים? אנחנו מנסים להפריך את זה". קינן מתווה את הדרך בה צריכים לפעול ברשתות בעידן הנוכחי: "צריך לייצר אג'נדה, להיות אלה שמכווינים את התנועה ברשת, שמייצרים נושאים שמדברים עליהם וזה אומר לעבור מהגנה להתקפה".

"אני יותר נחרצת, אני לא נחמדה ועושה גם דברים לא נעימים כשאני רוצה להפעיל לחץ על כל מיני ארגונים או משפיעני רשת אנטישמיים" מתארת קינן חלק מהפעילות שהיא מובילה. "אנשים צריכים להבין שמכונת הרעל הפלשתינית עושה משהו אינטלגנטי שאנחנו פספסנו".

תקרית האבטיח - כך גויס הסמל הפלשתיני הגדול לטובת ישראל

למרות המעבר מהגנה להתקפה, קינן מדגישה את הצורך גם בהסברת המצב בישראל לעולם בדגש על מתקפת ה-7 באוקטובר והסיבות לפרוץ המלחמה: "אנחנו צריכים כל הזמן לתת הקשר למראות הקשים מעזה, לכן אני חוזרת כל הזמן ל-7 באוקטובר ולחזור על המנטרות שלנו עד שיחלחל לאנשים לתת מודע" היא אומרת. בהקשר הזה היא מסבירה, המלחמה באוקראינה לימדה אותנו שהעולם מתעסק במלחמות בעצימות גבוהה כחמישה חודשים, "לכן אנחנו מעריכים שיש לנו עוד חודשיים לקבע את הנרטיב הכי טוב שאנחנו יכולים במסגרת מה שניתן לנו ולכן זה הזמן לעבוד".

עד כמה הפעילות של קינן חסרת תקדים? יעידו המספרים. מתחילת המלחמה עבר התוכן שהיא משגרת הלאה את רף 350 מיליון הצפיות ברחבי הרשת. היא מסבירה כי אחת המטרות בסופו של דבר, היא להוביל את השיח ברשתות ולא להיגרר, "אנחנו צריכים לעשות יותר פרובוקציות שמעצבנות אותם כדי שהם יתעסקו בזה ולא במה שהם רוצים לעסוק בו". וקינן, היא יודעת איך להוציא גם את גדולי שונאינו משלוותם, יעיד על זה אירוע האבטיח.

"אחד הסמלים הפלשתיניים הכי חזקים זה האבטיח" היא מפרטת. "אז בוקר אחד קניתי אבטיח, והצטלמתי איתו ועם דגל ישראל וכתבתי "Good Morning", הבן של נסראללה הגיב לי, משפיענים עם מיליוני עוקבים הגיבו וזה הגיע למיליוני צפיות". היא מתארת את הסערה שעוררה התמונה, "וראינו ששלושה ימים עסקו באבטיח ולא בעזה".

"כבר לא יהיה ברור ששולחים לפה נושאת מטוסים כשישראל במלחמה"

קינן מתארת איך בעשור וחצי האחרונים מכונת התעמולה הפלשתינית התעצמה ובישראל נרדמו בשמירה, "מישהו שם הבין שצבאית הוא לא יביס את ישראל, אבל תודעתית אפשר". היא אומרת ומתארת עולם וירטואלי בו נערים בכל רחבי העולם נחשפים יום יום לשקרים נגד ישראל ואם המצב לא ישתנה אנחנו נרגיש את זה בעתיד הלא כל כך רחוק: "הזהות של בני 19-20 מתעצבת ברשתות, עוד 20 שנה הם יהיו בקונגרס ועוד 30 שנה הם יהיו נשיא או נשיאת ארה"ב ולהם כבר לא יהיה ברור ששולחים לפה נושאת מטוסים כשישראל במלחמה".

הלחימה בעזה

הלחימה בעזה, צילום: דובר צהל

התוכניות שלך מקבלות גיבוי מהממשלה?

"יש לנו קשרים למי שצריך ואני אשמח גם להיפגש עם עוד גופים".

"לפעמים לפני שאני הולכת לישון קופצת לי תמונה קשה"

לאורך כל הריאיון היא מבטלת את המחירים האישיים שהיא משלמת בעקבות הפעילות, "תחשבו על החטופים ועל החיילים בעזה, הם משלמים מחירים מטורפים" היא אומרת. כשאני שואל אם יש כבר מחשבות פרישה וחזרה לעולם הטיולים היא מיד משיבה: "אני לא אעזוב ולא אחזור. אנחנו נקים משהו שימשיך גם בשגרה וגם במילואים, מותג בונים בשגרה כדי שבשעת משבר יהיה לך על מה להישען, דבר שאין לנו". יחד עם זאת היא מוסיפה: "אני תמיד אמשיך להתעסק בטיולים כי זה הדבר שאני הכי אוהבת בעולם, בסוף יהיה איזה תמהיל שישלב את שני הדברים"

נאלצת להתעסק בהרבה זוועות, איך מתמודדים עם זה נפשית?

"אין תמונה או סרטון שלצערי לא ראיתי" היא נאנחת, "כשאתה עושה את זה כחלק מעבודה אז אפשר יותר לעכל ולעבד את זה. עדיין, לפעמים לפני שאני הולכת לישון קופצת לי תמונה קשה, אבל זה עובר לי ואני נרדמת, בסוף מישהו צריך לעשות את זה, אנשים פה במדינה משלמים מחירים קשים, אין לי על מה להתבכיין".

נתקלת בשקר פלשתיני כל כך גדול שלא ידעת איך להתמודד איתו?

"כשאומרים שחיילי צה"ל אונסים ילדים פלשתינים, זה משהו שאין עליו מחילה וזה מאוד קשה לי", היא מודה. קינן יודעת בדיוק למה הם עושים את זה: "הם רואים שאנחנו מדברים על פגיעות מיניות אז הם גם מדברים על פגיעות מיניות" היא מסבירה, "זאת עוד סיבה למה חשוב שאנחנו נוביל את השיח, זה ייקח המון שנים, המון תקציב והמון כוח אדם אבל זה אירוע מורכב עם הרבה רבדים".

פרויקט מיוחד: 100 ימים למלחמה >> כל הכתבות