מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל חיסל בכיר בכוח רדואן של חיזבאללה | נמשכת הלחימה בעומק רצועת עזה

ויסאם טאוויל, מפקד בכיר בחיזבאללה חוסל בלבנון על ידי ישראל | צה"ל תקף יעדים של חיזבאללה בלבנון - תשתיות טרור רבות הושמדו | הלחימה בעומק רצועת עזה ממשיכה, לוחמי מגלן חיסלו מחבלים ומצאו אמצעי לחימה רבים בחאן יונס

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 07:21 כז בטבת התשפד | עודכן בתאריך 08/01/24 16:24

צה"ל חיסל בכיר בכוח רדואן של חיזבאללה | נמשכת הלחימה בעומק רצועת עזה
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

16:20 | מפקד בכיר בחיזבאללה, ויסאם טאוויל, נהרג מפגיעת מזל"ט ישראלי על מכוניתו בדרום לבנון. טאוויל הוא המפקד הבכיר ביותר של חיזבאללה שנהרג במתקפה ישראלית מאז תחילת האש הצולבת היומית בין הקבוצה הלבנונית לכוחות ישראליים באוקטובר.

14:10 | ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת ביקרו בחטיבת "חירם" 769 המבצעת קרב הגנה בגבול הצפון. רה"מ ללוחמים מיחידת דבורה: "אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון לצפון, לחזור הביתה בביטחון ולדעת שאי אפשר להתעסק איתנו".

נתניהו בגבול הצפון,

נתניהו בגבול הצפון, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

13:45 | התראה על חדירת כלי טיס עוין, אזעקות באזור קו העימות בצפון - מעיין ברוך, מרגליות, מטולה, בית הלל, כפר יובל, משגב עם, כפר גלעדי, תל חי, קריית שמונה, מנרה, כפר בלום.

13:10 | בלבנון מדווחים כי בכיר בארגון חיזבאללה חוסל באמצעות תקיפה ישראלית. מדובר במפקד בכיר בכוח רדואן. לפי הדיווחים, המחוסל הוא מפקד השטח של חיזבאללה, ג'ואד א-טויל.

11:25 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון.

10:30 | פריט רקטה נפל בקריית שמונה ללא התראה, ללא נפגעים וללא נזק לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

הרקטה,

הרקטה, צילום: משטרת ישראל

צה"ל בלב רצועת עזה

08:30 | צה"ל ממשיך בלחימה עוצמתית בעומק רצועת עזה. בתוך כך, מרכז האש של אוגדה 98 בשיתוף חיל האוויר תקפו הלילה כ-30 מטרות טרור משמעותיות בחאן יונס בהן מטרות תת-קרקע, תשתיות טרור ומחסני אמצעי לחימה.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

בחאן יונס לוחמי יחידת מגלן איתרו למעלה מעשרה מחבלים בשטחי משגרי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל. לאחר הזיהוי, הלוחמים הכווינו כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים. בנוסף, לוחמי צוות קרב חטיבתי 55 זיהו מחבל שיצא ממבנה במרחק עשרות מטרים מהם, כשהוא אוסף מודיעין על הכוח. מסוק קרב של חיל האוויר בהכוונת מכלול האש החטיבתי חיסל את המחבל תוך דקות מרגע הזיהוי.

כמו כן, לוחמי צוות הקרב של צנחנים, זיהו מחבל חשוד בבניין במרחב. הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לעבר הבניין שחיסל את המחבל שתצפת על הלוחמים. זמן קצר לאחר מכן, זוהה באותו הבניין מחבל נוסף שחוסל גם הוא על ידי הכוח. בפעילות לפריצת צירים, לוחמי צוות קרב חטיבתי כפיר איתרו רכב של מחבל חמאס בתוכו מצבור אמצעי לחימה.

זאת ועוד, במרחב חקלאי במרכז רצועת עזה צוות קרב חטיבתי 179 איתרו פיר מנהרה, אלפי דולרים ואמצעי לחימה רבים. באל-מע'אזי שבמרכז רצועת עזה, מטוס קרב של חיל האוויר בהכוונת תא התקיפה של חטיבת גולני תקף מחסן אמצעי לחימה בו אוחסנו רקטות ארוכות טווח.

אמצעי לחימה שנתפסו בחאן יונס

אמצעי לחימה שנתפסו בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

07:15 | במהלך הלילה תקף צה"ל מטרות שונות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. בתוך כך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין, וכן משגר רקטי ותשתית טרור במרחב הכפר עייתא א-שעב.

במהלך היממה החולפת, תקף כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר משגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל ומסוק קרב תקף מרחב ממנו שיגרו טיל נ"ט לישראל.

3 מחבלים נתפסו בחשד שביצעו את הפיגוע אמש בבנימין

כוח מיוחד של ימ"מ ושב"כ עצר בסמוך לרמאללה 3 חשודים שביצעו את פיגוע הירי הרצחני בבנימין אמש, בו נרצח עמאר מנסור, בן 33 ותושב מזרח ירושלים, ונפצעה אישה קשה. לפי הדיווחים, מדובר בשני רופאים ואח.