מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שני לוחמים נפלו בעזה - הצנחנים הגיעו לח'אן יונס | לקראת עסקת חטופים?

צה"ל תקף תשתיות צבאיות בלבנון | שני לוחמי צה"ל תושבי טבריה נפלו ברצועת עזה: רס"ל ליאב סעדה ורס"מ אלירז גבאי ז"ל | צה"ל ממשיך לפעול בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה, הכוחות ממשיכים לפעול בח'אן יונס

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/23 07:40 יט בטבת התשפד | עודכן בתאריך 31/12/23 13:42

שני לוחמים נפלו בעזה - הצנחנים הגיעו לח'אן יונס | לקראת עסקת חטופים?
ליאב סעדה ואלירז גבאי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

13:00 | תשתיות טרור, עמדות ומבנים צבאיים; צה"ל תקף הבוקר במרחב רמיה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הבוקר מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר רמיה שבדרום לבנון. ארגון הטרור חיזבאללה פועל ממרחב הכפר המשמש כמוקד טרור של הארגון לביצוע תצפיות והוצאה לפועל של פעולות טרור. בין היתר, הארגון מבצע ירי לעבר שטח ישראל, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית במרחב הכפר ושימוש בה כמגן אנושי.

12:00 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה: רס"ם (מיל') אלירז גבאי, בן 37, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 7810, חטיבת 'יפתח' (11), נפל בקרב במרכז רצועת עזה. רס"ל (מיל') ליאב סעדה, בן 23, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 7107, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

ליאב סעדה ואלירז גבאי ז"ל

ליאב סעדה ואלירז גבאי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

12:00 | צוות הקרב של חטיבת הצנחנים החל לפעול השבוע במרחב חאן יונס, לאחר חודשיים של לחימה משמעותית בצפון הרצועה והצטרף לכוחות אוגדה 98 הנלחמים בדרום הרצועה. עם כניסתו למרחב צוות הקרב החל התקפה על מספר תשתיות טרור ובינהן עמדות תצפית, עמדות נ"ט ומחסני אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

במסגרת לחימתם, הלוחמים זיהו מחבל היוצא מפיר עם טיל RPG לכיוונם, ביצעו ירי וחיסלו אותו. לאחר מכן הלוחמים זיהו שלושה מחבלים בקרבתם, ובהכוונת כלי טיס של חיל האוויר למקום חוסל אחד מהם, שני המחבלים הנוספים אשר נמלטו זוהו עם טילי RPG בין שני מבנים סמוכים, כוחות שריון ביצעו ירי טנקים לעברם, והמחבלים חוסלו. בתקיפה נוספת הושמדה תשתית צבאית השייכת למפקדי גדוד דרום חאן יונס.

הצנחנים בח

הצנחנים בח'אן יונס צילום: דובר תה"ל

11:00 | בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לבחירות המקומיות ולשאלה אם לדחות אותם: "אנחנו בדרך כלל לא מקיימים בחירות בזמן מלחמה, אבל הבחירות האלה נקבעו מראש. הם כבר נדחו פעם אחת, קשה מאוד לדחות אותם לתקופה ארוכה מאוד, אבל יש שתי אפשרויות: או לקיים אותם בסוף ינואר, או לקיים אותם בסוף פברואר".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה צילום: רועי אברהם / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

בהמשך אמר נתניהו כי הוא בעד דחיית הבחירות: "לצורך זה אנחנו ביקשנו הערכה של צה"ל בכמה אנשים מדובר שעדיין יהיו בשירות פעיל בסוף ינואר, המספר שהגיע אלינו הוא כ-700, ולאור זאת אנחנו נידרש להחליט או בסוף ינואר או בסוף פברואר. ההמלצה שלי היא ברורה: לעשות את זה בסוף פברואר, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשי מילואים להשתתף בבחירות. זו זכות אלמנטרית וחשובה.

בתום הצבעה, הממשלה אישרה פה אחד חתימה על צו לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות ל-27 בפברואר 2024.זאת בהמשך לדיון שהתקיים בממשלה ביום ד' האחרון, בו ביקשה הממשלה מצה"ל את השלמת הנתונים החסרים בעניין מספר הלוחמים אותם לא ניתן לשחרר ובכמה רשויות הם מתמודדים. מתוך נתוני צה"ל נלמד כי 688 משרתים אותם לא ניתן לשחרר כעת מתמודדים ב-144 רשויות. מתוך כך החליטה הממשלה לדחות את המועד.

ישיבת הממשלה, ארכיון

ישיבת הממשלה. צילום: Amit Shabi/POOL

9:30 | עיריית טבריה מודיעה על נפילתו בקרב של רב סמל מתקדם אלירז גבאי ז"ל בקרב בעזה. הלוויה תתקיים היום (א') בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי טבריה.

הקבינט המדיני בטחוני ייתכנס היום ועל פי מספר דיווחים על הפרק גם עסקת חטופים חדשה. על פי דיווח במספר כלי תקשורת, משלחת מצרית שהתה בישראל על מנת לנסות ולקדם עסקה חדשה שתביא לשחרור חטופים ישראלים נוספים.

9:00 | במהלך הלילה, לוחמי צוות קרב חטיבה 179 חיסלו 14 מחבלים תוך זמן קצר, זיהו ארבעה מחבלים הנושאים מטעני נפץ ומתקדמים לעברם, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החוליה. כחצי שעה מאוחר יותר, זיהו הכוחות ארבעה מחבלים נוספים במרחב שחוסלו גם הם בתקיפה אווירית. במקביל, זוהה רכב חשוד ובו מחבלים שנסעו לעבר כוחותינו בדרום העיר עזה, כלי טיס תקף את הרכב וחיסל את המחבלים שהיו בתוכו. כמו כן, מטוס קרב של חיל האוויר תקף בהכוונת כוחות החטיבה מבנה צבאי ממנו מחבלים הפעילו מטען על כוחותינו.

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה, צילום: דובר צה"ל

7:00 | כוחות צה"ל פעלו במשך הלילה במחנה הפליטים נור א שאמס שבטול כארם ועל פי דיווחים פלשתיניים, כטב"ם של צה"ל תקף מהאוויר חוליית טרור שפעלה במחנה, לפי הדיווחים כמה מהמחבלים נפגעו.

בנוסף פעל צה"ל גם בטול כארם שהפכה בשבועות האחרונים למוקד של טרור. בסקירות מצאו הכוחות אמצעי לחימה רבים, כמו כן נעצרו חשודים שתוחקרו במקום בידי הכוחות. מחבלים השליכו מטעני חבלה לעבר הכוחות, ללא נפגעים.

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

6:00 | כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות המבצעית בעזה כאשר במוקד נמצאות העיר חאן יונס בדרום הרצועה, מחנות מרכז הרצועה ושכונת דרג' תופאח בצפון. במקביל צה"ל מוסיף לתקוף בלבנון ואתמול (שבת) מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון.

בתוך כך, משחתות אמריקאיות יירטו שני טילים שירו הכוחות החות'ים לעבר ישראל, זאת לאחר עוד מתקפה על ספינת סוחר שנפגעה מירי חות'י, שתי משחתות צבאיות של כוחות הקואליציה נחלצו לעזרתה.